به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان عصر پنجشنبه در مراسم راه اندازی آزمایشی رادیو ملی – تصویری زیارت در مشهد افزود: در شرایط فعلی که دشمنان، اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در پیش گرفته اند، مشهد، پایتخت اسلام راستین متکی بر تفکر ناب محمدی و پیام اصیل نبی مکرم اسلام (ص) و سرزمین عالم آل محمد (ص) است.
وی اظهار کرد: ذخیره علم و فرهنگ رضوی بجامانده از حضرت امام هشتم (ع) رسالت بزرگی بر دوش مردم مشهد نهاده تا این فرهنگ را در جهان گسترش دهند.
وی گفت: حب اهل بیت (ع) و شور دینی در مردم ایران به خوبی شکل گرفته اما در انتقال آنچه که روح و ماهیت زیارت و اشاعه فرهنگ رضوی است، به خوبی عمل نشده است.
رشیدیان افزود: فرهنگ زیارت، فرهنگ ناب و اصیل متکی بر آموزه های پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است و باید بتوان از تجهیزات و امکانات امروز برای اطلاع رسانی و اشاعه این فرهنگ به خوبی بهره گرفت.
وی اظهار کرد: راه اندازی معاونت هماهنگی امور زائران در استانداری اقدمی در جهت هماهنگی بین دستگاه های اجرایی متولی برای ارسال پیام و کلام امام رئوف به مردم تشنه روزگار است تا حل کننده مشکلات ناشی از برداشت های ناثواب از دین باشد.
وی اظهار امیدواری کرد، رادیو زیارت از ظرفیت های دانشگاه و حوزه و هنرمندان این استان بهره گیرد و بدون نگاه جناحی و صنفی در خدمت ترویج فرهنگ زیارت از مبدا تا مبدا باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: رادیو زیارت می تواند با زائر حرکت کند و از مبدا، فرهنگ زیارت را به زائر آموزش دهد و پس از زیارت نیز به معرفت افزایی و تثبیت آثار زیارت برای زائر اقدام نماید.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.