امید جهانخواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 6 ماه گذشته پارسال یک میلیون و 41 هزار تن کالا به ارزش 769 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شده بود.
وی ادامه داد: اقلام عمده صادراتی در 6 ماهه نخست امسال شامل زعفران و هادیهای برقی بود که عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، امارات و هنگ کنگ صادر شد.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین ظرف 6 ماهه نخست امسال 134 هزار تن کالا به ارزش 164 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن 29 درصد و در ارزش 2 درصد کاهش داشت.
وی افزود: در طول 6 ماه نخست پارسال نیز 188 هزار تن کالا به ارزش 167 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی به کشور وارد شده بود.
جهانخواه ادامه داد: اقلام عمده وارداتی به خراسان رضوی در 6 ماهه امسال پنبه، برنج، واگنهای روباز، اجزا و قطعات تلمبه های مایعات، دانه های کلزا بود که عمدتا از کشورهای ترکیه، امارات، پاکستان، ازبکستان و کره جنوبی وارد شد.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد. کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.