به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا عصر شنبه در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل طرح های نیمه تمام، نوسازی و تامین سرمایه در گردش آنها تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: برای طرح های کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، 100 هزار میلیارد ریال اعتبار تعیین شده است.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح های نیمه تمام از طریق سامانه بهین یاب و هماهنگی با بانک مرکزی تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
صالحی نیا افزود: برای بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور نیز 100 هزار میلیارد ریال تعیین شده که واحدهای صنعتی با دریافت این تسهیلات، نسبت به تکمیل ماشین آلات، به روزرسانی خطوط تولید و کاهش مصرف انرژی و افزایش توان رقابتی خود اقدام می کنند.
وی اظهار کرد: برای واحدهای تولیدی نیز 100 هزار میلیارد پیش بینی شده که از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به معرفی سرمایه گذاران به بانک ها اقدام می شود.
صالحی نیا گفت: برای آسان سازی ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران شهرستان سبزوار و رونق تولید و اشتغال، سرپرستی بانک صنعت و معدن خراسان رضوی به سبزوار تفویض می شود.
وی گفت: 70 درصد واحدهای صنعتی سبزوار در ردیف طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بوده و یا نیاز به تسهیلات برای نوسازی و تامین سرمایه دارند که پرونده آنها در کارگروه رفع موانع تولید بررسی می شود.
شهرستان سبزوار دارای 2 شهرک صنعتی است و حدود 70 واحد صنعتی در این 2 شهرک فعالیت دارند.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.