سردار ماشاءالله جان نثار روز چهارشنبه در نشست مرزنشینان و سران طوائف شهرستان های تربت جام، خواف و تایباد افزود: مرزنشینان، مرزبانان و مرزداران واقعی هستند که در طول شبانه روز در کنار مرزبانان عهده دار حفاظت مرزها می باشند.
وی اظهار کرد: مرزبانان به عنوان یکی از نیروهای کارآمد با تمام قوا و صلابت در راستای امنیت و آرامش هموطنان و در راستای دفاع از مرزهای کشور طبق وظایف و ماموریت های ذاتی خود تلاش می کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.
وی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه های صورت گرفته برای برقرای امنیت نتایج و دستاوردهای خوبی در حوزه امنیت مرزهای استان صورت گرفته و این مرزها با استفاده از امکانات و تجهیزات روز نظامی دنیا در امنیت کامل به سر می برد.
سردار جان نثار به ورود غیر مجاز اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی ایران از سوی مرزهای مشترک با افغانستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار تبعه افغانستان که قصد ورود غیر مجاز به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شده اند.
وی اظهار کرد: طی 6 ماه نخست سال جاری بیش از 2 تن و 200 کیلو گرم انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی استان کشف و ضبط شده که بیش از 99 درصد آن در مرز ایران و افغانستان بوده و بیش از 95 درصد آن از نوع مواد مخدر صنعتی است.
امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب و مناسبی که در حوزه های کشاورزی، صنعت و نیروی انسانی در شهرهای مرزی وجود دارد می توان با اعتماد به جوانان مرزنشین شاهد بهبود وضعیت امرار معاش آنها باشیم.
مولوی غلام نبی توکلی با تاکید بر اشتغال و توجه به معیشت مردم و اقتصاد مرزنشینان افزود: معیشت و اشتغال مرزنشینان باعث می شود از بروز بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات مرزی جلوگیری شود و دشمنان در تحرکات خود ناکام باشند.
وی امنیت مرزهای کشور را حاصل وحدت مرزنشینان دانست و اظهار کرد: امنیت زمینه ساز توسعه و آبادانی هر منطقه می باشد.
استان خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد واقع است.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.