علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در بازدید از شبکه رادیویی زیارت صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در مشهد افزود: دنیای امروز پر از خشونت، بی رحمی و شقاوت شده و دشمنان بشریت با استفاده از پوشش دین کارهای نفرت انگیز انجام می دهند.
وی ادامه داد: در میان این خشونتها با تمسک به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می توانیم پیامرسان رحمت و عقلانیت باشیم. نقش رسانه های صوتی و تصویری در انتقال ارزشهای الهی و انسانی غیرقابل انکار است.
استاندار خراسان رضوی گفت: زیارت صیقل دهنده تفکر افراد است و در این موضوع حرم امام رضا(ع) می تواند یک نقطه کانونی برای همه ارزشهای الهی و انسانی باشد لذا می توان با انجام یک زیارت درست و صحیح اعتقادات خود را اصلاح کرد.
وی افزود: در معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به موضوع زیارت آسان زائران اهمیت بسیاری داده شده و سایت 'مبدا به مبدا' بر همین اساس ایجاد شد تا در همه مراحل حرکت خدمت دهی به زائران انجام و زیارت آنها تسهیل شود.
رشیدیان ادامه داد: ثامن الحجج(ع) امام مهربانی، محبت و مظهر علم و آگاهی در داخل و خارج از مرزها و مظهر تعامل و گفت و گو با فرق مختلف اسلامی و دیگر مذاهب ابراهیمی است.
وی به وضعیت مشهد در سال 2017 و انتخاب آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و بیان کرد: در شرایطی که در کشورهای همسایه جنگ و خشونت وجود دارد مشهد این ظرفیت را دارد که نقطه کانونی برای گفت و گو بین مذاهب ابراهیمی و دیگر مذاهب اسلامی باشد و رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغازی برای این نقطه کانونی است.
در جریان بازدید خراسان رضوی از شبکه رادیو زیارت جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولان معاونت فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند.
شبکه رادیویی زیارت صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی بهار امسال کار خود را آغاز کرد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.