به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این دانش آموزان امروز در اعتراض به این امر، با خودداری از حضور در مدرسه روستای چنار، در برابر بخشداری زاوین جمع شده و خواستار چاره جویی مسئولان برای بازگشایی دبیرستان این شهر شدند.
بخشدار زاوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شمار دانش آموزان دبیرستان شهید فاطمی زاوین به حد نصاب قانونی آموزش و پرورش، که 20 نفر برای هر کلاس تعیین شده نرسیده، لذا این دبیرستان منحل شده و دانش آموزان مجبورند در دبیرستان علامه امینی روستای چنار در فاصله 10 کیلومتری زاوین تحصیل کنند.
مهدی نایه افزود: البته این دانش آموزان می توانند برای اقامت از خوابگاه شبانه روزی آموزشگاه مزبور استفاده کرده و یا با همکاری خانواده ها با آموزش و پرورش، برای طی این مسیر از سرویس ایاب و ذهاب بهره بگیرند.
وی در عین حال با انتقاد از بخشنامه آموزش و پرورش، گفت: این بخشنامه مسائل جمعیتی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان های کوچک را در نظر نگرفته و در تعیین حد نصاب کلاس ها، بین شهر کوچکی مانند زاوین با تهران تفاوتی قائل نشده است.
بخشدار زاوین اضافه کرد: شهر سه هزار و 800 نفری زاوین 500 دانش آموز دارد. تعداد دانش آموزان دبیرستان شهید فاطمی این شهر سال گذشته 30 نفر بوده که امسال به 14 نفر کاهش یافته است.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید با انتقالی بسیاری از معلمان شهرستان بدون تعیین جایگزین موافقت شد و هم اکنون حدود یک پنجم از ظرفیت معلمین این شهرستان خالی است و این مساله موجب شده برخی افراد با سابقه یک ساله معلمی به سمت مدیر مدرسه منصوب شوند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان کلات نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه مزبور تنها 14 دانش آموز دارد و بر اساس نرم افزار تنظیمی، سامانه ثبت دانش آموز در اداره آموزش و پرورش معلمی برای این تعداد دانش آموز تعریف نمی کند.
داریوش بایسته افزود: بر اساس قانون حداقل دانش آموز برای مدارس شهری در هر کلاس 20 نفر است و حال آنکه این مدرسه در مجموع 14 دانش آموز دارد.
وی علت کمبود دانش آموز در این شهر را مهاجرت خانواده ها و کاهش جمعیت منطقه عنوان کرد و گفت: از آنجا که سامانه کشوری ثبت دانش آموزان در مدارس تعیین کننده تشکیل کلاسها و اساس ابلاغ احکام معلمان است دانش آموزان دبیرستان شهید فاطمی شهر زاوین باید برای تحصیل به روستای چنار بروند.
بایسته، آمار دانش آموزان شهرستان کلات را هفت هزار و 170 نفر و تعداد نیروی آموزشی را هزار و 36 عنوان و اظهار کرد: سال گذشته 185 معلم از این شهرستان انتقالی گرفته و جابه جا شده اند و هم اکنون در شهرستان کمبود معلم نداریم چرا که این معلمان براساس سامانه مذکور ابلاغ گرفته اند.
مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: تاکنون حدود 30 میلیارد ریال برای ساخت دبیرستان شهید فاطمی زاوین و تجهیز آن به زمین ورزشی هزینه شده که متاسفانه با انحلال آن، کل این هزینه ها بلااستفاده مانده است.
مرکز بخش زاوین در سال 1382 به شهر ارتقاء یافته و دبیرستان پنج کلاسه زاوین نیز در سال 1380 تاسیس شده است.
شهر زاوین؛ مرکز بخشی به همین نام در 100 کیلومتری شمال مشهد و 45 کیلومتری مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات قرار دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.