سیدجواد هاشمی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشتر تشرف به دین مبین اسلام در حرم مطهر رضوی در هر سال 10 نفر بود اما این میزان اکنون به دو برابر افزایش یافته بطوری که تنها در سال گذشته 33 نفر در بارگاه ثامن الحجج(ع) به دین اسلام مشرف شدند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز 10 نفر غیرمسلمان در حرم مطهر رضوی شهادتین گفتند و به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویدند که عمده آنها از کشورهای اروپایی هستند.
مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: افزایش تشرف به دین مبین اسلام در حالی است که اسلام ستیزی در سطح اروپا گسترش یافته و نیروهای افراطی نیز مجری طرحهای اسلام ستیزی غربیها در کشورهای اسلامی قرار گرفته اند.
وی افزود: به رغم اینکه استکبار تلاش کرد تاثیرات منفی از اسلام بر ذهن مردم بگذارد اما پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و ترغیب آنان به تحقیق درباره اسلام باعث شد تحقیقات نسبت به این دین و گرایش به مسلمان شدن در اروپا افزایش یابد.
هاشمی نژاد ادامه داد: پارسال یک گروه 6 نفری از سوئد که از سن و سال بالایی برخوردار بودند در نتیجه تحقیقاتی که درباره دین اسلام و مذهب تشیع داشتند در حرم مطهر رضوی حضور یافتند و شهادتین را برای مسلمان شدن بر زبان آوردند.
وی گفت: از سوی دیگر بیشتر کسانی که در حرم مطهر رضوی مسلمان می شوند ارتباط خود را با مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی حفظ کرده و از این مرکز محصولات فرهنگی با موضوع دین اسلام را درخواست می کنند.
مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی افزود: سالانه حدود 400 هزار بسته فرهنگی الکترونیکی از طریق فضای مجازی و 6 هزار بسته فرهنگی از طریق پست توسط این مرکز برای زائران غیرایرانی مستقر در کشورهای دیگر ارسال می شود.
وی گفت: همچنین سالانه محصولات فرهنگی از سوی مرکز مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی به هزار و 200 مرکز اسلامی در 120 کشور جهان ارسال می شود و این نهاد ارتباط مستمر با این مراکز در طول سال دارد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.