حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز پنجشنبه در مراسم پایانی چهارمین جشنواره ملی محراب در مشهد افزود: از مجموع 80 هزار مسجد سطح کشور هفت هزار و 618 مسجد به نام امام رضا(ع) مزین است که باید شبکه مساجد مروج فرهنگ رضوی را تشکیل دهند.
وی ادامه داد: امید است در پنجمین جشنواره ملی محراب سال آینده این مساجد به یکدیگر متصل و شبکه مساجد رضوی تشکیل شود تا معارف امام رضا(ع) گسترش یابد. شروع این کار نیز باید از مشهد باشد و سپس به استانهای سه گانه خراسان تسری و از آنجا در سراسر ایران گسترش یابد.
دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: یکی از بهترین برنامه های انجام شده در قالب برنامه های رویداد مشهد 2017 همین جشنواره ملی محراب است. این جشنواره پیوند بین بیت الله و ولی الله را به نمایش گذاشته است.
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره ملی محراب در جهت رونق بخشی به مسیر نورانی اهل بیت(ع) و با موضوع نقش مساجد در ترویج و گسترش فرهنگ رضوی برگزار می شود.
محمدحسین عبداللهی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی از اهداف جشنواره ملی محراب است.
وی ادامه داد: چهارمین دوره جشنواره ملی محراب شامل دو بخش نور دربرگیرنده رشته های حفظ و بیان مفاهیم 40 حدیث رضوی و نقاشی رضوی در مقطع سنی ۸ تا ۱۵ سال و نیز بخش سلام بود.
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: شرکت کنندگان برای حضور در بخش نور می توانستند 40 حدیث رضوی را برای آزمون حفظ و یا حداکثر دو اثر نقاشی شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی افزود: آن دسته از شرکت کنندگانی که مایل به حضور در 'بخش سلام' یا شبکه ملی مراکز رضوی بودند نیز باید از مساجد و تشکلهایی در این بخش شرکت می کردند که مزین به نام امام رضا علیه السلام یا القاب ایشان باشد. این مراکز می توانست مساجد، کانون فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج، هیاتهای مذهبی و یا هر تشکل فرهنگی فعال در عرصه مسجد باشد.
او گفت: در این بخش مراکز باید برنامه ها و فعالیتهای اجرا شده خود را در پنج سال گذشته که محور فرهنگ رضوی و امام رضا علیه السلام داشت به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره ملی محراب ارسال کنند. امروز و در اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان چهارمین دوره آن قدردانی شد.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.