خواجه آصف به منظور زیران حرم مطهر رضوی به مشهد سفر کرد.
آستان قدس رضوی روز سه شنبه به نقل از وی در دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گزارش داد: هدف از سفر به ایران اعلام مواضع صریح اسلام آباد در مقابله و مبارزه با گروههای تکفیری و تروریستی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی گسترده بین ایران و پاکستان گفت: تعداد کثیری از زائران غیرایرانی بارگاه منور رضوی امام رضا(ع) را زائران پاکستانی تشکیل می دهند که به رغم تهدیدهای گروههای سلفی و تکفیری رنج سفر را به جان می خرند و عاشقانه به پابوس امام هشتم(ع) مشرف می شوند.
سید مرتضی بختیاری افزود: آستان قدس رضوی ارائه خدمات شایسته و کیفی به این زائران را از وظایف اصلی خود می داند و علاوه بر اجرای مراسم مذهبی و فرهنگی به زبانهای اردو و انگلیسی در رواقهای مبارکه کوثر، غدیر، دارالرحمه و دارالمرحمه که به زائران پاکستانی اختصاص یافته است، با دستور تولیت آستان قدس رضوی ساخت زائرسرا و مجتمع رفاهی و خدماتی در مرز میرجاوه نیز با جدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: تامین امنیت جانی و ارائه خدمات کیفی به زائران پاکستانی از موضوعات مهمی است که امیدواریم با تعامل و ارتباط سازنده و اثربخش بین مسئولان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان افزایش یابد.
بختیاری همچنین ضمن محکوم کردن جنایات در میانمار و اقدامات گروههای تکفیری و تروریستی در خاورمیانه بر ضرورت هم افزایی و همکاری در مبارزه با اینگونه اقدامات غیرانسانی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان در راس هیاتی روز گذشته به مشهد مقدس وارد شد و با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد. آصف امروز مشهد را به مقصد ترکیه ترک نمود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.