به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: حمایت از تولیدات داخلی مهمترین شاخصه حمایت از بخش صنعت است و باید این مساله محور توجه مسئولان و دست اندرکاران مربوط قرار گیرد.
وی تصریح کرد: دولت و مجلس به انحای مختلف تلاش می کنند تا سنگ ها و موانع را از پیش پای تولید و اقتصاد بردارند تا فعالیت اقتصادی رونق گرفته و ثبات کشور در این زمینه افزایش یابد.
وی همچنین رفع مشکلات اقتصادی و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیازمند همگرایی بیشتر بین فعالان اقتصادی ذکر و ابراز امیدواری کرد که با عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مشکلات این بخش کاهش یابد.
رئیس مجلس، حمایت از تولید ملی و صادرات را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: هر اندازه در این زمینه به موفقیت دست یابیم، برای تحقق اهداف اقتصادی کشور گام های موثرتری برداشته شده است.
لاریجانی تصریح کرد: اگر چه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی با سختی ها و مشکلاتی دست به گریبان هستند ولی شرایط امروز نسبت به چهار سال قبل بهتر شده و اقتصاد از ثبات بیشتری برخوردار است.
وی گفت: طرح آمایش سرزمینی که مقدمات بررسی آن در مجلس شورای اسلامی فراهم شده، گام مهمی برای کاهش مشکلات عرصه تولید و فعالیت اقتصادی است.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 570 هزار تن کالا به ارزش 432 میلیون دلار در سه ماهه ابتدای امسال از این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 11 درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش نشان می دهد.
علیرضا رشیدیان گفت: در این مدت 80 هزار تن کالا به ارزش 80 میلیون دلار از دیگر کشورها وارد استان خراسان رضوی شده که از نظر ارزشی 5.6 درصد افزایش و از لحاظ وزنی 34 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: با توجه به موقعیت و ظرفیتهای تولیدی خراسان رضوی کالاهای این استان به 80 مقصد تجاری صادر می شود که این خود ظرفیت خوبی برای این منطقه ایجاد کرده است.
وی گفت: نرخ خالص اشتغال در سه ماهه سال جاری در این استان به 2 میلیون و 55 هزار و 737 نفر رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 120 هزار نفر افزایش نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد سالانه 105 هزار فرصت شغلی جدید از رویکردهای مهم مدیران دولت در این استان است، گفت: اشتغال ایجاد شده در سال 1394 از 36 هزار نفر به حدود 100 هزار اشتغال افزایش یافت.
وی گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی از 14.7 درصد در سه ماهه سال 1395 به 14.3 درصد در مدت مشابه امسال کاهش یافت.
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: عملیات اجرایی احداث خط آهن گناباد از یونسی بجستان به طول 50 کیلومتر و با اعتبار 630 میلیارد ریال در سه ماهه آینده به مناقصه گذارده می شود.
حمید بنایی گفت: اجرای طرح تامین آب و کاهش مشکلات آبرسانی شهرستانهای گناباد و بجستان به ارزش 130 میلیارد ریال در سال جاری به مناقصه گذارده می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی که دیروز وارد خراسان رضوی شده است، پنجشنبه در ادامه سفر 2 روزه خود به استان خراسان رضوی با سفر به شهرستان گناباد ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و بازدید از قنات جهانی قصبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان حضور یافت.
سخنرانی در همایش بزرگداشت علامه بهلول گنابادی برنامه پایانی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی در گناباد است.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.