کوروش راهدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 14 میلیارد و 600 میلیون ریال از این مبلغ در قالب 107 فقره به درخواست کارفرمایان تقسیط و زمینه پرداخت تدریجی آنها فراهم شده است.
وی بدهی های معوقه را از مشکلات مهم تامین اجتماعی در ارائه خدمات موثر به کارفرمایان و بیمه شدگان دانست و از کارفرمایان خواست از شرایط فراهم آمده برای تقسیط و بخشودگی جرائم توسط این اداره در پرداخت بدهی های خود استفاده کنند.
وی توسعه کمی و کیفی اقدامات ضروری، گسترش خدمات اینترنتی، بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب برای حمایت از تولید و بهبود کسب و کار، تبیین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از طریق تفاهم نامه و برگزاری همایشهای مشترک با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را از مهمترین اقدام های تامین اجتماعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در گناباد و بجستان برشمرد.
راهدار، ایجاد امکان پرداخت و ابلاغهای الکترونیکی، اخذ سوابق بیمه شدگان از طریق اینترنت، تجهیز و انتقال پرونده های الکترونیکی بیمه شدگان، طرح بازرسی الکترونیکی با هدف سرعت و دقت در بازرسی ها و ایجاد دقیق سوابق را از دیگر فعالیتهای این اداره ذکر کرد.
وی گفت: حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سالجاری حدود 15 درصد افزایش یافته و حداقل مستمری با سنوات کامل 11 میلیون ریال است.
هم اکنون بیش از 62 هزار نفر بیمه شده اصلی و فرعی در شهرستانهای گناباد و بجستان زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد بیش از 50 درصد جمعیت این مناطق را تشکیل می دهد.
شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.