هادی حیدرنیا روز سه شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناباد افزود: برای اصلاح و ارتقای خط انتقال آب شرب گناباد 100 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: فرسودگی تجهیزات و لوله های خط انتقال موجب بروز اتقاقات بسیار در فرآیند انتقال آب و هدر رفتن سالانه 60 هزار مترمکعب آب در این شهرستان می شود.
وی گفت: به رغم لزوم اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب گناباد و پیگیری های متعدد، از ابتدای امسال تاکنون
اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته و توجه بیشتر مسئولان مربوطه به این امر ضروری است.
حیدرنیا با بیان اینکه به دلیل خشکسالی حدود دو دهه گذشته سطح آب چاههای تامین آب شرب گناباد سالانه یک متر افت می کند، احداث مخزن را از نیازهای اساسی برای تامین آب شرب این شهرستان دانست.
وی افزود: آب شرب شهری گناباد توسط 14 هزار مترمکعب مخزن تامین می شود و این شهرستان با کمبود 10 هزار مترمکعب مواجه است.
وی اظهار کرد: مجموع این مشکلات موجب شده است سالانه به طور متوسط 10 میلیارد ریال صرف نگهداری و انتقال آب در گناباد شود و این شهر زیانده ترین منطقه استان خراسان رضوی از نظر تامین آب شرب به شمار می رود.
حیدرنیا با بیان اینکه گناباد یکی از شهرهای دارای تنش شدید آب در استان خراسان رضوی است، گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب باید از شعار خارج و به واقعیت مهم زندگی تبدیل شود.
وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب اگر مردم مصرف بهینه آب را جدی نگرفته و در مصرف آن صرفه جویی نکنند، این شهرستان در آینده نزدیک با بحران جدی در تامین آب مواجه می شود.
وی اظهار کرد: بعد از خطوط انتقال آب از سد دوستی به مشهد، طولانی ترین خط انتقال در استان خراسان رضوی به طول بیش از 143 کیلومتر مربوط به شهرستان گناباد است که این امر مشکلات بسیار در روند تامین آب شرب مردم این شهرستان به دنبال دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گناباد گفت: 75 درصد آب مورد نیاز مردم مناطق شهری گناباد از فاصله 120 کیلومتری با پمپاژهای متعدد و از فاصله پایین دست با ارتفاع 700 متری در منطقه کیبرکوه با مشکلات بسیار تامین و در اختیار مشترکین قرار می گیرد و 30 درصد بقیه از دیگر منابع آب این شهر تامین می شود.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی کشور تاکنون به نقش خود در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب به خوبی عمل کرده است.
وی همچنین در این بازدید در جریان روند اطلاع رسانی و تهیه و انتشار اخبار و گزارش ها توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت.
هم اکنون 24 هزار مشترک در گناباد و شهرهای بیدخت و کاخک این شهرستان زیرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب شهری قرار دارند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.