حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در مراسم پایانی اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در مشهد افزود: حضور 230 رسانه اسلامی در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) توفیقی بزرگ و امید است این اجلاس منشا برکاتی برای رسانه ها در جهان اسلام باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم این اجلاس منشاء ارتباط و مناسبات بین رادیو و تلویزیونهای جهان اسلام با دیگر رسانه های جهان، منشاء امیدبخشی، بیدارآفرینی و بیان زیباییها برای مردم در سطح جهان اسلام و کره زمین باشد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیان زیباییها از رسالتهای مهم رسانه در عصر حاضر است. حضرت رضا(ع) می فرمایند اگر مردم عالم زیباییهای کلام ما را می دانستند حتما پیروی از کلام ما را دنبال می کردند.
وی افزود: شان رسانه ها، فرهیختگان و اصحاب رسانه این است که زیباییها و زشتیها را برای مردم بیان کنند، زیبایی خداپرستی و زشتی کفر، زیبایی اتحاد و زشتی تفرقه، زیبایی استقلال و زشتی ذلت و خواری و وابستگی، زیبایی مقاومت و ایستادگی و زشتی عقب نشینی و میدان دادن به دشمنان را بیان کنند.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: رسانه ها باید زیبایی دشمن شناسی، دشمن ستیزی و زشتی بی بصیرتی و نداشتن ابزار شناخت، زیبایی بینش اجتماعی، دانش نافع، علم صائب، عمل صالح و زشتی بی عملی و سستی و نخوت را بیان کنند.
وی گفت: امروز در عالم رسانه هایی وجود دارند که می خواهد فرهنگ انظلام و ظلم پذیری را از طریق سینمای هالیوود به مردم القا کنند و به عراقی، سوری، ایرانی، لبنانی و دیگر مسلمانان بقبولانند که نمی تواند زندگیش را مدیریت کند و سرنوشت آنان پذیرش نظام استکباری و فرهنگ 'ما نمی توانیم' است.
او افزود: فرهنگ و مکتب انتظار به ما می فهماند که فرهنگ 'ما می توانیم' در مقابل استکبار جهانی را در پیش گیریم و در برابر کفر بایستیم.
وی ادامه داد: شاخصهای مدینه فاضله و آرمانشهر در مکتب اسلامی دنبال کردن رسیدن به عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت اجتماعی است و با تحقق این شاخصها مدینه فاضله برای انسانها ایجاد می شود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: از آنجا که سخن اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی فطرت، نوعدوستی، عدالت و درصدد گسترش اقامه دین و فرهنگ نماز در جامعه اسلامی و جامعه بشری است بر کل جهان اثرگذار خواهد شد.
وی افزود: تشکیل این اجلاس در کنار حرم مطهر رضوی بیانگر رسیدن به رمز ائتلاف، وحدت و تمدن اسلامی به عنوان آموزه حضرت رضا(ع) است که می تواند دلها را به یکدیگر نزدیکتر، راهبردها را کاملا شفاف و روشن کند و مسئولیت رسانه ها در این بخش روشن کردن واقعیتها و آگهی بخشی به مردم است.
او ادامه داد: اگر از ابتدا رسانه ها واقعیت تروریسم داعش را که دست ساخته آمریکا و صهیونیست در این منطقه است به گوش جهان می رساندند شاید خیلیها گول داعش را نمی خوردند. سئوال اینجاست که مسئولیت این تاخیر در اطلاع رسانی با کیست.
وی گفت: کسانی که ابعاد این جنایت هولناک را در جهان اسلام فهمیدند و مساله نخست جهان اسلام یعنی قدس را به حاشیه بردن و تضعیف کردن ارتشهای جهان اسلام و مسلمین را در پیش گرفتند و کسانی که ندانستند یا زود ندانستند که جریان داعش دست ساخته آمریکاست مقصر هستند.
او افزود: حقیقت این است که رسانه ها به عنوان روشنفکران جامعه باید قبل از همه حقیقت داعش را می فهمیدند و به جهان اعلام می کردند تا امروز داعش به پوششی برای جنایت بزرگتر علیه اسلام تبدیل نشود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر رسانه ها برای جامعه اسلامی تبیین کنند که در پرتو توحید، سیاست و معنویت با هم درامیخته است و معلوم شود که جنگ جهانی اول و دوم، اشغال 70 ساله فلسطین و دیگر جنایتها بخاطر کنار گذاشتن خدا از زندگی بوده است بسیاری از آسیبها و جنایات اتفاق نمی افتد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: هنر اصیل در اسلام همواره با حکمت همراه بوده است، هنری که مبتذل باشد جامعه را به عقب بازمی گرداند.
وی ادامه داد: رسانه ها باید هنر همراه با حکمت را عرضه کنند و از هنر همراه با حکمت در جهت ترویج معارف دینی بهره گیرند. در شرایطی که تخریب اسلام و ایجاد شبهه در مقاومت در جهان انجام می شود داشتن نگاه تقریبی به فرهنگ دین و اسلام باید توسط رسانه ها دنبال شود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز دیار عالم آل محمد خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی است و ما درصدد معرفی مدنیتی به نام دین و ارزشهای اسلامی در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی غرب هستیم و در این عرصه رسانه ها نقش مهمی ایفا می کنند.
خبرنگار: میترا عبدالهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.