علی اصغر پورفتح الله روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بستر سیاستگذاریهای ارزشمندی را در کشور فراهم می کند که می تواند نتایج درخشانی به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: نباید تفکیک وزارتخانه را به مثابه بزرگتر شدن دولت دانست، برای کوچک شدن فعالیتهای دولت باید بسیاری از امور اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود تا شرایط مناسب فراهم آید. توانمندسازی بخش خصوصی یکی از مهمترین رویکردهایی است که باید توسط دولت پیگیری شود.
این فعال اقتصادی پیشرفت در حوزه معدن را منوط به استفاده از فناوری روز دنیا ذکر و بیان کرد: حتی بسیاری از فعالان حوزه معدن تلاش کرده اند طرح ایجاد وزارت معادن و فلزات را به ثمر برسانند اما تاکنون در این باره توفیقی حاصل نشده است.
وی گفت: خوشبختانه با اصلاح رویکردهای گذشته و تلاش های دولت یازدهم جاگیاه سازمان نظام مهندسی معدن در کشور ارتقاء یافته است.
لایحه ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن وشهرسازی، سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی، وزارتخانه صنایع و معادن و وزارتخانه بازرگانی اواخر فروردین 1390 با پیشنهاد دولت دهم در مجلس شورای اسلامی تصویب و تیر ماه همان سال اجرایی شد. دولت یازدهم 6 سال پس از ادغام وزارتخانه‌ها، لایحه‌های تفکیک آنها را به مجلس شورای اسلامی فرستاده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.