جهاد دانشگاهی خراسان رضوی روز شنبه به نقل از جواد جانپور گزارش داد: فرایند اجرایی تولید قارچ خوراکی دارویی ارینجی از تابستان پارسال با اختصاص بودجه و حمایت جهاد دانشگاهی این استان آغاز و خرداد امسال تولید آن در مقیاس صنعتی بهره‌برداری شد.

وی پیش‌بینی کرد به زودی در هر ماه یک تن قارچ خوراکی دارویی در این مرکز تولید و به بازار عرضه شود و مهمترین مزیت قارچ خوراکی دارویی ارینجی را نسبت به قارچهای دکمه ای افزایش ماندگاری و خواص دارویی آن برشمرد.
عضو هیات علمی گروه پژوهشی زیست فناوری قارچهای صنعتی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: قارچ ارینجی با مقدار قابل توجه کربوهیدراتهای غیرذخیره‌ای (فیبردار)، ویتامینها و مواد معدنی همراه با مقدار کالری کم، میز ناچیز قند و فقدان نشاسته مناسب یک رژیم غذایی سالم است.
وی گفت: این قارچ خوراکی دارویی ارینجی همچنین مقوم سیستم ایمنی، بهبوددهنده سلامت استخوان و دستگاه گوارش، دارای خواص ضد سرطانی، ضدویروسی و نیز کاهنده چربی است. قارچ ارینجی حاوی هشت نوع استرول مختلف است که در فیزیولوژی و سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا می کند.
او افزود: بخاطر آهن موجود در قارچ ارینجی هموگلوبین خون افزایش یافته و مصرف این قارچ برای افراد مبتلا به کم خونی نیز بسیار مناسب است.
1906/1858

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.