راضیه علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات معادل 6.9 درصد از 16 هزار و 937 میلیارد تومانی است که سال گذشته در کل کشور به 24 هزار و 403 واحد صنعتی پرداخت شد.
وی بیان کرد: بخشی از این تسهیلات (غیرمستقیم) در قالب طرح تسهیلات رونق تولید از طریق کارگروه ستاد تسهیل استان به واحدهای بخش خصوصی و واحدها و طرح های زیرپوشش سازمان صنعت به صورت غیرمستقیم و از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کل کشور در نظر گرفته شد که سهم خراسان رضوی از این میزان 763 میلیارد تومان معادل 4.8 درصد از کل تسهیلات بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور پرداخت تسهیلات رونق تولید، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار در طول سال گذشته 112 جلسه برای عارضه یابی واحدهای صنعتی تشکیل داد که نتیجه آن رسیدگی به 689 پرونده و صدور 908 مصوبه بود.
وی بیان کرد: در این مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تسهیلاتی را به واحدهای بیش از 100 نفر اشتغال که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، به صورت ثابت و در گردش پرداخت کر د و در این راستا در مجموع 39 واحد بخش خصوصی که در سامانه بهین یاب ثبت کرده بودند، از یکهزار و 344 میلیارد ریال تسهیلات ثابت و در گردش بهره مند شدند.
علیرضایی اظهار کرد: تعداد کل واحدهای صنعتی تحت پوشش سازمان صنعت که سال گذشته در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند 983 واحد بوده که 767 واحد برای دریافت تسهیلات در گردش در کمیته کارشناسی و کارگروه ستاد تسهیل تایید و به بانک معرفی شدند.
وی افزود: مبلغ کل تسهیلات در گردش مصوب برای این واحدها 10 هزار و 424 میلیارد ریال است که از این میزان 249 فقره تسهیلات به میزان سه هزار و 580 میلیارد ریال پرداخت شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به طرحهای صنعتی تحت پوشش سازمان صنعت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 130 طرح صنعتی در کارگروه ستاد تسهیل بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد که 180 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 14 طرح پرداخت گردید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره سهم استان نیز گفت: سهم شاغلان استان از میانگین 30.65 درصد در سال 94 به 30.8 درصد در پایان سال 95 رسید.
خراسان رضوی با پنج هزار و 616 واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود 185 هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان های تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه ششم قرار گرفته است.
6012/7489 خبرنگار: میترا عبداللهی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.