به گزارش ایرنا، کامران باقری لنکرانی پنجشنبه شب در جمع حامیان حجت الاسلام رئیسی در مشهد افزود:برخی انتخابات را با مرگ و زندگی سیاسی خود گره می زنند که کارشان ایراد دارد و باید تجدید نظر در این رفتارها انجام شود.
وی اظهار کرد: قرار نیست انتخابات مسیری جدا از دین باوری طی کند و خلاف ارزشهای دینی باشد، بلکه انتخابات باید براساس فرامین امام راحل، صحنه خداپرستی و عبادت اجتماعی باشد اما برخی افراد با صحنه انتخابات و فعالیت های اجتماعی به صورت سکولار رفتار می کنند.
وی گفت: رفتار سکولار در انتخابات به این معناست که برخی به رغم اینکه خدا را باور دارند و عبادات فردی انجام می دهند و مراقب هستند خلاف شرع عمل نکنند اما وقتی وارد صحنه انتخابات و فعالیت های اجتماعی می شوند، این نکات را مدنظر قرار نمی دهند.
باقری لنکرانی افزود: قرار نبود انتخابات دعوت به خود و صحنه قدرت طلبی جناح ها باشد و امام راحل انتخابات را عید مردم سالاری دینی و صحنه ای می دانستند که افراد توانمند در یک رقابت برادرانه خود را به مردم معرفی کنند و مردم نیز در بین آنان بهترین را انتخاب نمایند.
وی اظهار کرد: متاسفیم که فضای انتخاباتی به جای اینکه محل طرح برنامه ها و توانمندی های افراد باشد، به محلی برای جذب آرای مردم به هر قیمت تبدیل شده است و این نکته ارزشمند در کارنامه سیاسی افراد محسوب نمی شود.
وی گفت: اگر اعتقاد داریم که آیت الله رئیسی نامزد اصلح این دوره از انتخابات است، یکی از دلایلش این است که وی دعوت به خود نکرده و بنا بر تقاضای مصرانه افراد متعدد وارد انتخابات شده است و مدعی نشده است که 'اگر من نباشم این کشور مضمحل می شود و بدون من کشور حفظ نمی شود' زیرا این ادعای گزافی است که فرد ظرفیت مردم و جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد.
باقری لنکرانی افزود: ایران کشوری بزرگ با ظرفیت های بیشمار است و در صحنه انتخابات هم قرار نیست که جمهوری اسلامی به سبب یک نفر، یا یک جریان یا یک جناح به مسلخ برده شود.
وی اظهار کرد: انتخابات آزمون خیلی سختی است که خیلی از افراد در آن نمره خوبی نگرفتند و برخی نیز رفوزه شدند و خوشحال هستیم که در این وقایعی که رخ داد، آقای رئیسی دعوت به خود نکرد و حرف 2 پهلو و دشمن شاد کن نزد.
وی گفت: یکی از آفت های مهم سپهر سیاست این است که ما دچار قبیله گرایی سیاسی شدیم یعنی در فضای سیاسی مانند فضای فوتبال برخی می خواهند قرمز و آبی به راه بیاندازند و این قرمز و آبی راه انداختن ها باعث می شود که عقلانیت گم شود.
باقری لنکرانی افزود: یکی از نکات ارزشمند آقای رئیسی این است که حضورش در صحنه انتخابات و فعالیت های اجتماعی در قالب دسته بندی های سیاسی نبوده و فراجناحی حضور یافته است و در مسئولیت هایی که داشته برخوردش با فساد فراجناحی بوده و با هر 2 جناح به نحو یکسان برخورد کرده است.
وی ادامه داد: باعث افتخار ماست که در صحنه دولت داری و برنامه، با عقل، منطق و تدبیر حرف می زنیم و معتقدیم که دیگران با منطق از حرف ها و عملکرد خود دفاع کنند، اگر نگرانی هایمان را نیز در مورد آینده کشور، طرح تحول سلامت و نظام پولی بیان می کنیم، حرفمان تعطیل کردن طرح های اجرا شده نیست بلکه می خواهیم این طرحها اصلاح شود.
وی اظهار کرد: به خود اجازه نمی دهیم که اگر آرای انتخابات ریاست جمهوری به نفع ما نباشد، نظام را تحت فشار قرار دهیم، افتخار می کنیم در سال 1392 که آقای روحانی به ریاست جمهوری رسید حتی یک نفر از کسانی که در مقابل وی بودند، اعتراض خیابانی نکردند.
وی گفت: افتخار می کنیم که در انتخابات قانونمند رفتار کنیم و امنیت و مصلحت کشور را با چیزی عوض نکنیم.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.