به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان، راضیه علیرضایی افزود: این دوره ها در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار سال برگزار شده که شامل 6 دوره ارتقای مهارت قالیبافان فرش دستباف و یک دوره آموزشی بازاریابی و فروش فرش دستباف به صورت منطقه ای می باشد.
وی اظهار کرد: 6 دوره آموزش بافندگان در قالب کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت با اولویت مناطق روستایی، کمتر توسعه یافته و قطب های فرش بافی در شهرستان های تربت جام، فیروزه، جغتای، درگز، گناباد و بردسکن برگزار شده است.
وی گفت: در این دوره ها بافندگان ضمن آشنایی با مواد اولیه مرغوب، نحوه صحیح بافت و نقشه خوانی را فرا گرفته و با مسائل خدماتی و حمایتی مانند احقاق حقوق اجتماعی، بیمه، بهداشت و ایمنی کار و سلایق مشتریان بازارهای هدف آشنا شده و آموزشهای لازم را فراگرفتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: دوره آموزشی بازاریابی و فروش فرش دستباف به صورت منطقه ای نیز با هدف ارتقای سطح آشنایی فروشندگان ایرانی فرش دستباف با روش های صحیح فروش، روش های مذاکرات تجاری، مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی حرفه ای، مبانی حضور در نمایشگاه ها و تجارت الکترونیک و به منظور انتقال تجارب استادان مجرب و اطلاع رسانی در زمینه قوانین، مقررات و دستورالعمل های مربوطه در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی از استانهای دارای قدمت و توان در تولید فرش دستباف است که دارای طرح و برندهای خاص و اصیل از جمله کردی، افشان و صابر، زیرخاکی و لچک ترنج می باشد.
وی گفت: حدود 90 هزار نفر در حوزه فرش دستباف این استان اشتغال دارند که حدود 80 درصد آنان در بخش تولید و در قالب 45 هزار کارگاه خانگی و کارگاهی و 20 درصد در بخش های خدمات و صنایع جانبی هستند.
وی فعالیت 18 تشکل صنفی – تولیدی، 70 شرکت تعاونی شهری و روستایی فعال در عرصه تولید و تجارت و اتحادیه صنفی صادرکنندگان فرش دستباف، وجود 14 هنرستان کار و دانش در رشته فرش دستباف، 21 آموزشگاه فنی و حرفه ای فرش دستباف و پذیرش دانشجو در سطح کاردانی و کارشناسی در 2 مرکز علمی کاربردی از دیگر توانمندیهای علمی و هنری خراسان رضوی در زمینه فرش دستباف است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.