سید جواد حسینی روز یکشنبه در همایش هیات های بازرسی انتخابات شهرستان های خراسان رضوی افزود : چه بسا در روز اخذ رای در شعب لیستهای انتخاباتی ارائه شود و یا نمایندگان نامزدها و افراد غیر مسئول در صف انتخابات مداخله کنند که باید با حساسیت و هوشیاری نسبت به گزارش و رصد این مباحث و توقف فوری آنها اقدام شود.
وی عنوان کرد : به منظور آشنایی و آگاهی دست اندرکاران انتخابات آسیب های مربوط به انتخابات بویژه در روز اخذ رای شناسایی و در کتابچه ای چاپ شده و در اختیار بازرسان قرار گرفته است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید تلاش کرد نوع نگاه مردم به رفتارهای سیاسی تغییر کند، افزود : باید کسانی که فعالیت حزبی و سیاسی می کنند در جامعه عزیز شمرده شوند چون بزرگترین اقدامات را برای جامعه انجام می دهند زیرا اگر مردم هم در سیاست دخالت نکنند، سیاست در زندکی آنان دخیل است از این رو هر کس در راستای وضعیت ورود مردم در عرصه سیاست تلاش کند، کاری ارزشمند نجام داده است.
وی اظهار کرد: در این راستا حضور احزاب و گروه های سیاسی در عرصه ورود مردم به انتخابات و فعالیت های سیاسی و جلب مشارکت حداکثری مهم و ارزشمند است و باید تقویت شود و به گونه ای این مشارکت رقم بخورد که سلامت و مشارکت حداکثری بیش از پیش محقق شود.
وی با بیان اینکه انتخابات کارکردهای بسیاری از جمله ایجاد نشاط، افزایش آگاهی های سیاسی و ارتقاء میل به فعایت سیاسی و تشکیلاتی و رشد مشارکت را دارد،‌ افزود : تا کنون 34 انتخابات برگزار شده که مشارکت مردم خراسان دو درصد بیش از متوسط مشارکت کشور بوده است.
وی با بیان اینکه در این دوره نیز مشارکت مردم قابل توجه خواهد بود، گفت: بر مبنای سیاست های کشور با رویکرد سلامت ، امنیت و مشارکت حداکثری در انتخابات در استان نیز برنامه ریزی لازم انجام شده و ستاد انتخابات تاکنون 80 جلسه و 200 مصوبه اجرایی برای تمهید انتخابات در 28 شهرستان و 70 بخش داشته است.
وی اظهار کرد : در این راستا چهار هزار و 700 شعبه اخذ رای با 9 هزار و 700 صندوق ثابت و سیار برای برگزاری این انتخابات در استان تدارک شده است.
وی یادآو شد: چهار هزار و 700 دستگاه یارانه و لپ تاپ نیز برای این انتخابات تدارک شده و 75 هزار نفر دست اندرکار برگزاری آن خواهند بود که آموزش های مورد نیازرا نیز دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه 9 میلیون تعرفه اخذ رای نیز برای این دو انتخابات در استان چاپ و تدارک شده است ، افزود: پوشش مخابراتی شعب اخذ رای نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که در این راستا تا کنون 99 درصد شعب تحت پوشش سسیستم مخابراتی قرار گرفته است.
حسینی افزود : همچنین 100 درصد صندوق ها و شعب اخذ رای برای کنترل بیشتر تحت پوشش سیستم های GPS قرار گرفته اند.
وی با تاکید بر تعامل بخش های اجرایی و نظارت و بازرسی و امنیتی در انتخابات گفت : این تعامل بر مبنای قانون از اهمیت زیادی برخوردار است تا همه دست اندرکاران نتخابات تعامل و فهم مشترک داشته باشند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.