با اقدامات سریع و به موقع نیروهای امدادی و خدمات رسان و بویژه مسئولان و ستاد مدیریت بحران در حادثه زلزله خراسان رضوی باید به دولت در این زمینه نمره قولی داد.

به گزارش ایلنا، 16 فروردین زلزله ای به قدرت 1/6 ریشتر در منطقه سفید سنگ شهرستان فریمان مناطق وسیعی از استان خراسان رضوی از جمله شهر مشهد را لرزاند که تا به حال قریب به یکهزار پس لرزه نیز به همراه داشته است و 5 هزار 779 واحد در 137 روستای در کانون زلزله آسیب های جدی دیدند که متاسفانه 40 مصدوم و یک کشته نیز به همراه داشت.

اما آنچه در این میان مشهود بود اقدامات سریع دولت در امدادرسانی به زلزله زدگان و سرعت عمل در آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله زده بود به گونه ای که در کمتر از یکساعت از وقوع زلزله استاندار خراسان رضوی به منظور بررسی خدمت رسانی و شرایط منطقه بهمراه مدیرکل مدیریت بحران استان در کانون زلزله در سفید سنگ حضور یافت و اولین جلسه مدیریت بحران تشکیل شد .

همزمان تمام نیروهای امداد رسان از ارتش ، سپاه، اورژانس ، بیمارستان ها ، هلال احمر در استان به حالت آماده باش درآمده و گروه های ارزیاب نیز به منطقه اعزام شدند و با حضور به موقع ستاد مدیریت بحران استان در منطقه تلفات جانی و مالی بشدت کاهش یافت .

علیرضا رشیدیان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بر لزوم استمرار خدمات رسانی به زلزله زدگان تا عادی شدن شرایط زندگی در منطقه تاکید کرد و عملیات آواربرداری ، انتقال مصالح و کار بازسازی در مناطق زلزله زده در کمتر از 5 روز پس از زلزله آغاز شد و این اقدامات به موقع دولت و استانداری در منطقه حادثه دیده بی تردید تاثیر بسزایی دربازگشت مردم به شرایط عادی زندگی داشت .

از اولین ساعات وقوع زلزله در سفید سنگ خراسان رضوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور پیگیر شرایط استان شدند و دستورات لازم برای پیش بینی های ضروری و دفع دغدغه های مردم ابلاغ کردند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز به نمایندگی از سوی رئیس جمهوربلافاصله در منطقه زلزله زده حضور یافت و از منطقه بازدیدکرد.

حسن قاضی زاده هاشمی با تاکید بر سخنان دکتر روحانی در امداد رسانی بموقع به حادثه دیدگان در منطقه اعلام داشت که تسهیلات ویژه ای از سوی دولت برای بازسازی منازل و خرید لوازم خانگی به خانوارهای روستایی زلزله زده اعطا خواهد شد.

همچنین به دنبال اقدامات ستاد مدیرت بحران استانداری امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی از اقدام سریع استاندار برای حل مشکلات زلزله زدگان منطقه تقدیر کرد . آیت الله علم الهدی امداد رسانی به زلزله زدگان در کشور رابی سابقه عنوان کرد.

با حضور پی درپی استاندار خراسان رضوی در منطقه زلزله زده در روستاهای خراسان رضوی کار بازسازی و عملیات آوار برداری در روستاهای استان انجام و انتقال مصالح و بازسازی از سوی بنیاد مسکن استان شروع شده است .

هم چنین رشیدیان در شورای هماهنگی مدیریت استان اظهار داشت که از محل منابع استان و اعتبارات بنیاد مسکن و کمک های دیگر دستگاههای اجرایی ، کار بازسازی و امداد رسانی در مناطق زلزله زده آغاز شده و زلزله زدگان در روستاهای کانون زلزله تا تحویل منازل از اسکان های موقت استفاده می کنند و تلاش می کنیم تا قبل از آغاز فصل سرما خانه های آسیب دیده مرمت و بازسازی شوند.

گفتنی است عملیات بازسازی خانه های زلزله زده به صورت همزمان در چهار شهرستان مشهد ، فریمان ، سرخس و تربت جام با حضور معاون وزیر کشور ، استاندار و رئیس بنیاد مسکن در منطقه آغاز شده است .

بی شک دستورات رِئیس جمهور و بازدید میدانی وزیر بهداشت به نمایندگی از ایشان در کنار حضور متعدد استاندار در مناطق زلزله زده، نشان از اراده و توان دولت در رسیدگی به محرومان و آسیب دیدگان این حادثه داشت که در این چند روز کمتر بدان پرداخته شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.