سرهنگ هادی امیدوار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد تصادفات در زمان اجرای طرح نوروزی از 27 اسفند پارسال تا 15 فروردین جاری نسبت به مدت مشابه قبل 16 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در این ایام 35 نفر در پی سوانح رانندگی در جاده های خراسان رضوی جان خود را از دست دادند. سوانح منجر به فوت نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 19 درصد کاهش داشت.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: تعداد تصادفات جرحی نیز 201 فقره بود که نسبت به پارسال یک درصد کاهش دارد.
وی افزود: در این بازه زمانی 181 فقره تصادف خسارتی رخ داد که این تعداد نسبت به مدت مشابقه پارسال 50 درصد افزایش داشت که البته بخش زیادی از این افزایش مربوط به نحوه ثبت تصادف نسبت به مدت مشابه است.
سرهنگ امیدوار ادامه داد: در سالهای گذشته برای تصادفات خسارتی در صحنه کروکی کشیده نمی شد اما امسال به منظور رفاه حال مسافران و معطلی کمتر برای تصادفات خسارتی در صحنه کروکی کشیده می شد که این امر علاوه بر معطلی کمتر هموطنان منجر به ثبت تصادف و آمارگیری دقیق شد.
وی مهمترین سوانح رانندگی در این ایام را مربوط به برخورد 2 دستگاه خودروی پژو و پی.کی در مسیر گناباد - شادمهر بیان کرد که در پی وقوع آن سه نفر جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: خستگی و خواب آلودگی، رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو به ترتیب مهمترین دلایل وقوع سوانح رانندگی در این ایام بودند.
افزون بر یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو طی ایام نوروز امسال وارد خراسان رضوی شدند.
خراسان رضوی 20 هزار و 483 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.