حجت الاسلام محمد احمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع از هشتم اسفند تا جمعه شب هفته جاری برگزاری 187 مراسم عزاداری در قالب سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه 22 شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی این شهرستانها را شامل مشهد، سبزوار، خوشاب، بجستان، چناران، تربت جام، رشتخوار، طرقبه شاندیز، مشهد، بردسکن، نیشابور، کاشمر، داورزن، قوچان، قوچان، گناباد، تربت حیدریه، جوین، جغتای، کلات، خلیل آباد، درگز، مه ولات و زاوه برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: سخنرانی در وصف فضایل بانوی بزرگ اسلام و تبیین سیره آن حضرت، اقامه عزای حضرت زهرا(س) و نوحه خوانی، برپایی نماز جماعت، نمایشگاه مشاوره وقف، برگزاری پنج همایش رهروان یاس نبوی، برنامه قرائت زیارتنامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س) و برگزاری مراسم شام غریبان از برنامه های سوگواره یاس نبوی است.
وی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بر اساس نیات واقفان فاطمی 32 بقعه متبرکه میزبان عزاداران با صورت توزیع نذری به صورت گشودن سفره غذا می باشند.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: تاکنون 20 هزار موقوفه در خراسان رضوی ثبت شده که در میان آنها تعداد موقوفات مربوط به حضرت زهرا(س) کمتر از یک درصد است.
وی ادامه داد: برای جبران این کمبود از طریق وقف مشارکتی مجتمع تجاری مسکونی در زمینی به مساحت هزار مترمربع و زیربنای پنج هزار و 600 مترمربع واقع در خیابان صاحب الزمان مشهد در هفت طبقه شامل 14 واحد تجاری، 28 واحد اقامتی و 2 طبقه پارکینگ ساخته و به عنوان بزرگترین موقوفه حضرت زهرا (س) ثبت شده است.
او گفت: ارزش این موقوفه 150 میلیارد ریال است که از طریق تسهیلات قرض الحسنه خریداری شده و در قالب 320 هزار سهم که هر یک 500 هزار یال ارزش دارد به داوطلبان شرکت در وقف مشارکتی حضرت زهرا (ع) فروخته می شود تا افراد با بضاعت مالی اندک نیز بتوانند در این وقف گروهی سهیم باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: برای هر فردی که سهمی از موقوفه حضرت زهرا (س) خریداری کند وقفنامه و سند وقف تنظیم می شود و عواید این موقوفه در تامین هزینه های برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی و برای هر اقدامی که در جهت خشنودی آن حضرت و ترویج فرهنگ وقف انجام گیرد هزینه می شود.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.