علی رسولیان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نشست ۲۱ پرونده واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که با صدور مجوز برای چهار واحد تولیدی به دلیل تبعات زیست محیطی در محل‌های تعیین شده مخالفت شد و مقرر گردید مکان اجرا تغییر کند.

وی ادامه داد: چهار واحد تولیدی دیگر نیز برای صدور مجوز محیط زیست نیاز به بررسی بیشتر و بازدید میدانی داشتند که اعلام نتیجه برای آنها به نشست بعدی کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان موکول شد.

وی گفت: صدور مجوز زیست محیطی برای واحدهای تولیدی زمینه اشتغال جدید، افزایش و تنوع تولید و به تبع آن تحقق شعار جهش تولید در خراسان رضوی را فراهم می‌کند.

رسولیان افزود: در این نشست یک شرکت تولیدی لوازم خانگی متعهد به اشتغال جدید برای یکهزار نفر شد.

وی ادامه داد: در اجرای قانون هوای پاک مصوب ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۶، کمیسیون ماده ۱۱ این قانون در استان تشکیل شد و با تاکید و توصیه‎های استاندار خراسان رضوی، با سرعت بیشتر در رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه‌گذاری اقدام به رسیدگی پرونده‌های مربوط به صدور مجوز محیط زیست برای واحدهای تولیدی کرده است.

وی گفت: این کمیسیون در سال ۱۳۹۶ دو پرونده، در سال ۱۳۹۷ پیرو تاکیدات استاندار خراسان رضوی ۷۹ پرونده و در سال گذشته ۲۳۳ پرونده مربوط به صدور مجوز محیط زیست برای واحدهای تولیدی را مورد رسیدگی قرار داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: از مجموع ۳۱۴ پرونده بررسی شده واحدهای تولیدی در این کمیسیون با صدور مجوز محیط زیست برای ۲۱۳ واحد تولیدی موافقت شده، ۴۵ واحد تولیدی به دلیل تبعات زیست محیطی و مشکلات بعدی موظف به تغییر مکان یا روش تولید گردیده و بررسی ۵۶ پرونده نیز به دلیل کار کارشناسی و بررسی مجدد به نشست‌های بعدی این کمیسیون موکول شده است.

وی ادامه داد: اکنون پرونده مانده مربوط به صدور مجوز محیط زیست به منظور بررسی در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در خراسان رضوی وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.