حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز یکشنبه در نشست محرومیت‌زدایی و امدادرسانی به نیازمندان که با حضور معاونان و مدیران بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد هدف این نشست را برنامه‌ریزی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحقق رزمایش خدمت‌رسانی مؤمنانه به مردم ذکر کرد.

وی افزود: آستان قدس رضوی خود را در قبال این فرمایش رهبر معظم انقلاب مسوول می‌داند لذا باید در روند خدمت‌رسانی‌ و رسیدگی‌ به محرومان و نیازمندان جهش ایجاد کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با برشمردن برخی اقدامات این نهاد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به نیازمندان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آستان قدس رضوی به سهم خود ورود خوب، فعال و مسوولانه‌ای چه از حیث تهیه، تولید و توزیع لوازم پزشکی و بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی و چه از حیث کمک به نیازمندان و رسیدگی به محرومان در قالب توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی در مشهد و سرکشی به بیمارستان‌های کشور و توزیع غذای متبرک آنها داشته است منتهی باید این روند خدمت‌رسانی در راستای عمل به فرمایش رهبری معظم انقلاب جهش یابد.

مروی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی این آستان با نهادهای دولتی و حاکمیتی برای امدادرسانی به نیازمندان افزود: حتما باید با مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی تعامل، هماهنگی، همراهی و همکاری داشته باشیم تا خدمت‌رسانی‌ها هدفمند و هم‌افزایی ظرفیت‌ها محقق شود.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید و بیان کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی با جلب اعتماد در راستای رفع مشکلات نیازمندان استفاده کرد و شفافیت از ملزومات نقش آفرینی مردم است لذا باید برای افزایش نقش‌آفرینی مردم روند امدادرسانی و هزینه‌کردها شفاف باشد و سازوکاری روشن برای ارائه گزارش به مردم ایجاد شود چون  این حق مردم است که بدانند کمک‌هایشان در چه راستایی صرف شده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:خیریه‌های مردم نهاد نباید احساس کنند که آستان قدس رضوی رقیب آنهاست و ما هم باید به گونه‌ای عمل کنیم که خیریه‌ها، آستان قدس رضوی را یاور و کمک رسان خود بدانند.

مروی استفاده از ظرفیت عظیم خادمان در راستای امدادرسانی به نیازمندان را از دیگر موارد حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: از ظرفیت عظیم خادمان بارگاه منور رضوی حتما باید استفاده شود مثلا افراد سرشناس و خیر بسیاری که از تمکن مالی برخوردار هستند در این بارگاه نورانی توفیق پوشیدن لباس خادمی دارند و این خادمان در این شرایط می‌توانند به نام حضرت رضا(ع) از مردم دستگیری و وظیفه خادمی خود را ادا کنند. 

مقام معظم رهبری در سخنرانی روز نیمه شعبان از همگان خواستند که رزمایش گسترده‌ای در کشور برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا به وجود آید

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران تا دیروز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در سطح کشور به طور  قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

همچنین تاکنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از این بیماران بهبود یافته، درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند. چهار هزار و ۳۵۷ نفر نیز تاکنون به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در ایران جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.