مسلم ساقی روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان کاشمر افزود: بطور قطع هر کاری که مشارکت و حضور مردم را به همراه نداشته باشد موفق نخواهد بود چنانکه تاکنون مشارکت و همراهی مردم موثرترین عامل موفقیت در پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری همه‌گیر کرونا بوده است. 

وی همچنین بر لزوم توجه ویژه به آلام روحی و روانی خانواده‎های آسیب‌دیده از بیماری کرونا تاکید و بیان کرد: باید خانواده‎هایی که آزمایش کرونای آنها مثبت بوده‌ و یا فردی از آنها به خاطر کرونا فوت شده است در طرحی از سوی مرکز مشاوره بهزیستی مورد مشاوره قرار گیرند تا از آلام روحی و روانی‌شان کاسته شود. 

فرماندار کاشمر بر لزوم پرهیز از شتابزدگی و اتخاذ تصمیمات مخدوش‌کننده آثار و اهداف طرح مهم فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تاکید و بیان کرد: هرچند همه اقشار مردم و خانواده‎ها به خصوص اصناف، کارگران و قشر کم درآمد شرایط سختی را سپری می‎کنند اما به دلیل ضرورت و اهمیت در خانه ماندن  باید همچنان در خانه بمانند تا زمان فائق شدن به این ویروس مخرب در آینده نزدیک فرا برسد.

ساقی افزود: به خاطر بازگشت مسافرانی که در ایام نوروز توصیه‎ها را جدی نگرفتند حداقل دو هفته دیگر یعنی تا پایان فروردین‎ماه دوره نهفتگی این ویروس زمان می‎برد تا علائم آن آشکار شود.

وی ادامه داد: به رغم این که در چند روز اخیر تعداد بیماران بستری با علائم کرونا در بیمارستان شهید مدرس کاشمر افزایش پیدا کرده است اما چنانچه مردم در ایام تعطیلات نوروز و به ویژه روز طبیعت همکاری لازم را نداشتند وضعیت بحرانی می‎شد.

فرماندار کاشمر گفت: تاکنون بیش از ۱۶۸ هزارنفر از جمعیت این شهرستان غربالگری کرونا شده‌اند که یک درصد این جمعیت مشکوک بودند که در حال حاضر تحت نظر کارشناسان بهداشت مراقبت‎های بهداشتی به آنها ارائه می‎ شود.

ساقی به فرارسیدن ایام مبارک نیمه شعبان و مراسم سنتی چراغ برات اشاره و اضافه کرد: برگزاری مراسم چراغ برات امسال با محدودیت و ممنوعیت همراه خواهد بود و در این خصوص در سطح روستاها و شهرستان اطلاع رسانی‎های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات ستاد استانی تلاشمان این است تا با رعایت پروتکل‎های بهداشتی، واحدهای تولیدی تعطیل نشوند.

 فرماندار کاشمر همچنین با قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ و ایثارگرانه کادر درمانی شهرستان علی رغم همه سختی‌ها و محدودیت‎ها گفت: صیانت از کادر درمانی از اولویت‎های اصلی ستاد پیشگیری از کرونا است. 

مرکز شهرستان  کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.