دکتر محمد نصیری روز پنجشنبه در بازدید از پایگاه‌های بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی استان خراسان رضوی گفت: تلاش داوطلبان و کارکنان هلال احمر این استان در ارائه خدمت شبانه‌روزی در این بخش قابل تقدیر و تحسین است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: در اجرای این طرح ۸۶۰ داوطلب و ۲۸۳ نفر از کارکنان هلال احمر در ۵۱ پایگاه مستقر در مبادی ورودی شهرها و مشهد مشارکت فعالانه و شبانه روزی دارند.

مجتبی احمدی افزود: اجرای طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرهای خراسان رضوی از ۲۵ اسفند پارسال آغاز شده است و در این راستا تاکنون سرنشینان ۲۱۴ هزار و ۵۹۳ دستگاه خودرو مورد ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ۵۸۵ هزار و ۳۶ سرنشین این خودروها غربالگری و پایش سلامت شدند که از این تعداد هزار و ۵۶۱ نفر دارای علایم اولیه بیماری کرونا و تب‌دار بودند که به مراکز درمانی و بیمارستان هدایت شدند.

طبق آخرین آمار رسمی، تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون به هزار و ۲۸۹ نفر رسیده که از این تعداد ۷۸۶ نفر مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در خراسان رضوی هستند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده تاکنون ۱۷۳ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.