یوسف بیدخوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد اقامتی که مجوز فعالیت خود را از این اداره کل دریافت کرده‌اند دارای ۲ هزار و ۶۶۳ اتاق هستند.

وی بیان کرد: این واحدها با ۶ هزار و ۲۸۶ تخت آماده ارائه خدمات به بیماران بهبودیافته کرونا طی دو هفته دوران نقاهت می‌باشند.

وی گفت: در جلسه مشترک با معاون زیارت استانداری خراسان رضوی تصمیم گرفته شد که واحدهای اقامتی دولتی و وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای کمک به اقامت بهبودیافتگان بیماری کرونا در استان وارد میدان شوند.

بیدخوری افزود: در این راستا واحدهای اقامتی بخش خصوصی نیز با ظرفیت هزار تخت آماده میزبانی و پذیرش بهبودیافتگان بیماری کرونا برای سپری کردن دوران نقاهت و جلوگیری از حضور آنان در جمع اعضای خانواده تا زمان پایان این دوران هستند.

وی ادامه داد: این افراد در این دوره به خدمات بیمارستانی نیاز ندارند و صرفا فضای تحت کنترل با خدمات روزانه برای آنان مورد نیاز است.

وی گفت: هیچ گونه اجباری در زمینه مشارکت مالکان این واحدها نبوده و آنها به صورت داوطلبانه اقدام به مشارکت در این زمینه کرده اند.

بیدخوری افزود: در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اقامت این افراد، آماده‌سازی‌های لازم انجام می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی شناسایی شده‌ که ۴۶ نفر آنان جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.