حمیدرضا رجوعی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به فعالیت چهار هزار و ۸۰۰ کسب و کار اینترنتی دارای "نماد اعتماد الکترونیک" در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این کسب و کارها که مجوز فعالیت از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی دارند، می‌توانند تامین‌کننده نیازهای مردم باشند.

وی افزود: همچنین از آنجا که تقاضای مردم برای خرید اینترنتی کالا و خدمات افزایش یافته، تقاضای صنوف برای اینترنتی کردن عرضه کالاها، خدماتشان و دریافت مجوزهای لازم نیز در این حوزه رشد قابل توجهی پیدا کرده است. 

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: شرکتهای فروش اینترنتی در این استان که نماد اعتماد الکترونیک دارند همه اقلام ضروری مردم در این ایام را اعم از خواروبار، کیف و کفش، پوشاک، مواد غذایی، لوازم جانبی موبایل، مواد شوینده و بهداشتی، خشکشویی، قالیشویی و سایر خدماتی از این دست را از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسانند تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در سطح بازار نباشد. 

وی همچنین "سازمان توسعه تجارت" را مسوول صدور نماد اعتماد الکترونیک برای عرضه اینترنتی کالا و خدمات از سوی صنوف اعلام و بیان کرد: سازمان توسعه تجارت این روزها با توجه به شرایط حاکم میزان خدمات خود را برای شتاب در صدور نماد و مجوزهای لازم افزایش داده است.

رجوعی گفت: در همین چارچوب قرار است سازمان توسعه تجارت به زودی "جشنواره کسب و کارهای اینترنتی" را برگزار کند تا از این طریق بتوان زمینه ورود عرضه‌کنندگان را به فضای مجازی افزایش داد.

برای تحقق اهداف پویش اجتماعی مبارزه با کرونا و کاستن از نیاز مردم در خروج از خانه، زیرساختهای لازم برای عرضه اینترنتی کالاها و خدمات و فروشگاههای مجاز اینترنتی در همه اقلام نظیر مواد غذایی، خواروبار، کیف، کفش، پوشاک و دیگر موارد به صورت متنوع در سطح این استان فراهم است.

بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد لذا به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.