خبرنگاران رسانه ها با توجه به جایگاه و وظیفه خطیر و نقش مهم خود در ارتقای دانش و آگاهی مردم باید به عنوان نماینده افکار عمومی آحاد جامعه را با اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا و مخاطرات حضور در اجتماعات و معابر عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس آشنا کنند.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی گناباد در این ارتباط طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، رسانه ها را از ارکان مهم فرهنگ سازی دانسته و خواستار هم افزایی در انعکاس اخبار و مطالب شفاف و بهینه در مقابله با تبعات شیوع کرونا شدند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم و مدیر مسوول پایگاه خبری گناباد گفت: خبرنگاران در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و با اطلاع رسانی در جهت تنویر افکار عمومی گام برمی‌دارند.

یاسر سالاری افزود: اطلاع رسانی شفاف و بهینه رسانه های گروهی نقش مهمی در فرهنگ سازی موثر برای پیشگیری از شیوع این بیماری دارد و خبرنگاران در کنار این امر با درج مطالب آموزشی برای ارتقای آگاهی های مردم قدم بر می دارند.

وی ادامه داد: رسانه ها باید با اطلاع رسانی شفاف برخی فرهنگ‌های ناصحیح را که ممکن است موجب خلل در روند پیشگیری از بیماری کرونا باشد تغییر دهند و این کار سختی است که باید با درایت خبرنگاران و اصحاب رسانه محقق شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس و پایگاه خبری نامه گناباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین  بخشهایی که رسانه ها می توانند با درایت در اطلاع رسانی شفاف و بهینه تاثیرگذاری خود را نشان دهند، پیشگیری و فرهنگ سازی برای جلوگیری از شیوع بیماری کروناست.

صادق ایزدی افزود: اطلاع رسانی شفاف و دقیق در این زمینه پشتوانه اعتماد عمومی است و رسانه ها باید با انعکاس اخبار صحیح آگاهی مردم را نسبت به پیشگیری از آن افزایش دهند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی باید امید بخش باشد و رسانه ها باید از انعکاس مطالبی که مردم را از نظر روحی و روانی دچار مشکل می کند، خودداری کنند.

مدیر مسوول پایگاه خبری گناباد ۲۰ و نشریه و پایگاه خبری صدای گناباد نیز گفت: رسانه ها و از جمله پایگاهای محلی و خبرگزاری های رسمی باید در اطلاع رسانی خود در ارتباط با شیوع کرونا جوانب روحی و روانی جامعه را مد نظر قرار دهند و از اقداماتی که آن را خدشه دار می کند، بپرهیزند.

حسین امیری افزود: تبعات منفی اخبار ناامیدکننده کمتر از تاثیر منفی شیوع بیماری کرونا نیست لذا نباید در این شرایط با انعکاس اخبار کذب و ناامیدکننده برای افزایش اعضای کانال‌های خبری و جلب مخاطب بهره گرفت.

وی ادامه داد: رسانه ها باید به عنوان نقطه ارتباط بین مردم و مسوولان اخبار و مطالب صحیح و لزوم رعایت موارد پیشگیرانه را از مسوولان ذیربط به مردم و انتظارات و انتقادات به حق و صحیح مردم را به متولیان امر منعکس کنند.

خبرنگار روزنامه قدس در گناباد هم گفت: انعکاس برخی اخبار ضد و نقیض در ارتباط با شیوع بیماری کرونا موحب کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

علیرضا سابقی افزود: باید با نوعی هم افزایی و اجماع بین بخشی بین مردم و مسوولان و رسانه ها در ارتباط با پیشگیری از شیوع کرونا  ایجاد شود. 

وی ادامه داد: اطلاع رساتی دقیق و به موقع در ارتباط با بیماری کرونا موحب کاهش تمایل مردم به مطالعه مطالب کذب و شایعات بی اساس می‌شود.

وی گفت: مسوولان باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها برای انعکاس اخبار و مطالب و پیامها در خصوص پیشگیری و همچنین مخاطرات شیوع بیماری کرونا سطح اعتماد عمومی را افزایش دهند.

شمار مبتلایان به عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۲ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در خراسان رضوی ۵۶۸ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.