حسین تنهاطلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا هر مرکز ارائه خدمات به معتادان متجاهر در استان شامل مراکز سرپناهی (اقامت شبانه)، کمپ‌های ماده ۱۶ و مراکز گذری ارائه خدمات به معتادان (دی.آی.سی.) براساس ظرفیت، وسعت و میزان ارائه خدمات به صورت میانگین ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار برای انجام اقدامات پیشگیرانه از ابتلا و شیوع بیماری کرونا دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۱ کمپ درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۶(مراکزی که معتادان جمع‌آوری شده توسط نیروی انتظامی را با اقامت شبانه‌روزی در روند درمان و ترک اعتیاد یاری می‌کنند)، هفت مرکز سرپناهی(اقامت شبانه معتادان) و ۱۰ مرکز گذری(ویژه ارائه خدمات و اقلامی مانند سرنگ) در استان فعالیت دارند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت استان در زمینه شیوع بیماری کرونا و لزوم قطع زنجیره شیوع این بیماری گفت: به این ترتیب این مراکز موظف هستند در کنار ارائه اقلام ضدعفونی و بهداشتی اجرای دستورالعمل‌های ضدعفونی روزانه مراکز، معتادان مراجعه‌کننده و نیز پرسنل خود را هم انجام دهند.

تنها طلب افزود: تمامی معتادان مقیم در کمپ‌های ماده ۱۶ که در حال طی کردن روند درمان و ترک اعتیاد هستند تحت شرایط سلامت از نظر عدم وجود علایم بیماری کرونا از مرکز ترخیص می شوند و ملاقات در مراکز نیز تا اطلاع ثانونی ممنوع شده است.

استان خراسان رضوی دارای ۶.۵ میلیون نفر جمعیت است که هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از بهزیستی این استان خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.