حسن حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران اقدامات خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی را در مقابله با شیوع بیماری همه‌گیر تشریح و بیان کرد: پس از اعلام رسمی انتشار ویروس عامل بیماری کرونا در کشور، به منظور پیشگیری و صیانت از واحدهای تولیدی که مراکز حساس اقتصادی هستند، ستادی ویژه در خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی تشکیل شد.

وی افزود : این ستاد با رصد و پایش نیازهای واحدهای تولیدی، پیشنهادات خود را به استاندار خراسان رضوی و سایر مسوولان ذیربط اعلام کرد و با همکاری نهادهای مسوول اقدامات متنوعی تاکنون انجام شده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در نخستین اقدام به این منظور مواد ضدعفونی کننده توسط این خانه در میان ۱۲۴ شرکت توزیع شد و همزمان فعالیتهای آموزشی آغاز و دستورالعملهای بهداشتی از طریق ابزارهای اطلاع‌رسانی در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به نیاز مبرم واحدهای تولیدی، با همکاری دستگاههای اجرایی به ویژه استانداری حراسان رضوی دومین مرحله توزیع مواد ضدعفونی کننده میان واحدهای عضو خانه صنعت و معدن و نیز اعضای انجمنهای تخصصی صنایع همگن در خراسان رضوی آغاز شده و در این مرحله واحدهای تولیدی بیشتری زیر پوشش قرار گرفتند.

حسینی افزود: در مجموع تا امروز ۱۷ اسفند ماه ۳۶۴ واحد تولیدی زیر پوشش این اقدامات قرار گرفته و همچنان توزیع مواد ضدعفونی در سطح واحدهای تولید و صنعتی خراسان رضوی ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این چارچوب علاوه بر واحدهای تولیدی، نهادهای همکار همچون گمرک، شورای هماهنگی بانکها و واحدهای تولیدی عضو خانه صنعت شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

 رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تامین سلامت کارگران شریف واحدهای تولیدی را امری ضروری و حیاتی توصیف و بیان کرد: توجه بیشتر و برنامه‌ریزی فوری متولیان حوزه بهداشت در این بخش ضروری است لذا از مدیران واحدهای تولیدی نیز درخواست شده دستورالعملهای بهداشتی را در راس فعالیتهای خود قرار دهند. 

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان تاکنون نتیجه آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت بوده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مسوولین بهداشتی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از ۲ روز گذشته دانسته و اعلام کرده‌اند این استان در مقطع حساسی قرار دارد لذا مردم نباید از خانه خارج شوند و باید توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

شش هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۴ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند. ۹۵ درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است. بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است. صنایع غذایی در خراسان رضوی دارای رتبه چهارم سرمایه‌گذاری صنعتی هستند.

سهم خراسان رضوی از کل ارزش افزوده در کشور بدون محاسبه نفت و گاز ۶،۶ درصد و با محاسبه آن کمتر از ۵،۵ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.