به گزارش خبرنگار ایرنا شهرداری مشهد باید این میزان اعتبار را در تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک ویژه کارکنان و شرکتهای طرف قرار داد که مستقیم با شهروندان در ارتباط هستند و همچنین تهیه محلول ضد عفونی و محلول گندزدایی برای ضد عفونی کردن مراکز عمومی، حمل و نقل عمومی، محیط کار پرسنل و مدارس از محل سرجمع اعتبارات هزینه کند و با هماهنگی وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص انجام دهد.

شهردار مشهد روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور با بحرانی جدی مواجه شده‌ایم گرچه هنوز هیچ مورد قطعی کرونا در مشهد نداریم اما این ویروس قدرت شیوع بالایی دارد و تنها پیشگیری می تواند ضریب امنیت در این خصوص را بالا ببرد.
محمد رضا کلایی افزود: از این رو شهرداری مشهد با هماهنگی با شورای شهر اقدامات پیشگیرانه نظیر ضدعفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی، آموزش‌های مرتبط و سایر موارد را در دستور کار قرار داده‌ است.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، خطوط تفکیک پسماند شهرداری تعطیل شده و پسماندهای پزشکی نیز با دستورالعمل پزشکی دفن می‌شود همچنین دستورالعملی نیز توسط مدیریت بحران شهرداری تنظیم و به حوزه‌های مختلف ابلاغ شده‌است.
شهردار مشهد گفت:موضوع به مردم باید دقیق و شفاف اطلاع‌رسانی شود و آنها باید بدانند که خطر شیوع کرونا بسیار جدی است و شهر مشهد با توجه به ویژگی‌های خاص و جمعیت زیادش در معرض شیوع است و باید برای پیشگیری از این بیماری تمام ظرفیت را به‌کار بندیم.
کلایی افزود: بخش زیادی از زیرساخت‌های شهری در اختیار شهرداری است که باید به صورت جدی کنترل، بازرسی و ضدعفونی شود و افکار عمومی نسبت به مساله حساس و دانا شوند.
شهردار مشهد ادامه داد: برای انجام و ادامه مجموعه این اقدامات و کمک به دستگاه‌هایی که با خللی مواجه هستند امروز لایحه دوفوریتی تخصیص و هزینه‌کرد اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی برای انجام اقدامات پیشگیرانه به شورای شهر مشهد ارائه شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص تامین اعتبار این موضوع از محل سرجمع اعتبارات شهرداری اظهار داشت: ۱۲۰ میلیارد ریال برای جشن‌های پایان سال گذاشته شده است که شهرداری با توقف این جشن‌ها می‌تواند هزینه مورد نیاز را تامین کند.
بتول گندمی افزود: همچنین در اعتبارات هزینه ای نیز شهرداری افزایش و رشد زیادی داشته‌ است لذا از محل سرجمع اعتبارات تامین این هزینه و حتی بیشتر از آن میسر است.
محمد حاجیان شهری رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد نیز در خصوص فعالیت زباله‌گردها در سطح شهر هشدار داد و افزود: باید اقدامات لازم در خصوص توقف فعالیت زباله‌گردها و همچنین تفکیک زباله تا مساعدشدن شرایط در دستور باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.