هادی آریان نژاد یکشنبه بعد از ظهر در  نشست خبری مشترک روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گناباد که به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه خدمات رسانی به محرومان برگزار شد افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات خود اشتغالی، وام روستایی و عشایری پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت ۶ میلیارد ریال تسهیلات خرید و احداث ۱۶ واحد مسکونی از ابتدای امسال تاکنون به مددجویان کمیته امداد گناباد ادامه داد: برای هر مسکن شهری ۶۰۰ میلیون ریال و برای هر مسکن روستایی  ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد گفت: در همین مدت ۲۰۳ فقره وام کارگشایی به مبلغ  ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

آریان نژاد افزود: خیران و مردم نوع دوست گنابادی از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ میلیارد ریال در قالب ۱۲ هزار صندوق صدقه و یا در جشن عاطفه ها و نیکوکاری به محرومان و ایتام کمک و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۲۵۰ سبد کالا، چهار تن و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت و هزار و ۶۰۰ قلم انواع پوشاک و کفش با همراهی خیران و منابع کمیته امداد از ابتدای امسال تاکنون بین مددجویان توزیع شد و ۲۷ هزار نفر هم در ماه رمضان امسال اطعام شدند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد با اشاره به اینکه ۱۳۰ بیمار صعب العلاج و لاعلاج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد چشم انتظار یاری خیران هستند گفت: متاسفانه این بیماریها به سنین پایین سرایت کرده به طوری که هم اکنون کودکی چهارساله مبتلا به سرطان است و دو هفته گذشته یک دانش آموز کلاس هفتم از مددجویان این نهاد به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

آریان نژاد افزود: خانواده بیماران صعب العلاج و لاعلاج از نظر روحی و روانی و اقتصادی به شدت با مشکل مواجه هستند به طوری که خانواده های آنان در برخی موارد برای تامین هزینه های زیاد دارو و درمان ناچار به فروش منزل و یا همه اموالشان هستند از این رو  از ابتدای امسال علاوه بر دارو ۲۰۰ سبد کالا بین آنان توزیع شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ کودک دچار سوء تغذیه در گناباد شناسایی شده اند که ماهیانه مبلغ یک میلیون ریال سبد کالا به هر کدام از آنان پرداخت می شود و یک میلیارد ریال فرانشیز دارو و بستری برای بیماران تحت پوشش این نهاد از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد هم گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این بخش از ابتدای امسال با افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۵۱ میلیارد ریال افزایش یافته و ۱۲۵ نفر برای بهره گیری از آنها به بانکهای عامل معرفی شده اند و ماهانه ۶۰۰ میلیون ریال بابت فرانشیز حق بیمه افراد تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود.

علی آراسته گفت: میزان کمکهای مردمی و خیران در قالب ۱۴ مرکز خیریه فعال در گناباد به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در ابتدای امسال ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: با هدف حمایت بیشتر از سالمندان و افراد تحت پوشش بهزیستی گناباد دو پایگاه سلامت اجتماعی طی دو سال گذشته در این شهرستان راه اندازی و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در اختیار این افراد قرار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: سازمان بهزیستی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی منشاء خدمات بسیار موثری در حمایت از محرومان و معلولان بوده است و حدود دو هزار خانوار و افراد تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه ای برخوردار هستند.

آراسته افزود:افزون بر ۴۵۰ میلیون ریال از ابتدای امسال بابت تامین هزینه های تحصیل  ۲۳۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی گناباد پرداخت شد و بیش از ۱۳۰ کودک بی سرپرست و یتیم هم ماهانه یارانه دریافت می کنند.

هفت هزار و ۹۱۰ نفر در قالب چهار هزار و ۱۷۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد قرار دارند و  ۴۳ دانشجو و طلبه و ۳۵۷ دانش آموز و ۱۲۰ یتیم و ۲۵۰ فرزند محسنین تحت پوشش این نهاد هستند.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو نیز زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۴ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.