دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور به خبرنگار ایرنا گفت: ۷۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر از ۶۰ دفتر این اتحادیه در این اردو شرکت کردند.

حمزه دستیار افزود: کادرسازی و تربیت نیرو برای جریان انقلاب و هماهنگی، ارتباط و هم افزایی بین اعضای اتحادیه و فراهم کردن محتوای مناسب برای دانشجوی تراز انقلاب از جمله اهداف این اردو بود که با شعار "عدالتخواهی ساختارمند و اقتصاد توانمند" از ۱۱ بهمن در مشهد آغاز شد.

وی ادامه داد: منظور از عدالت ساختارمند، پایبندی به قانون است زیرا عدالت مطالبه امروز مردم است. اقتصاد توانمند هم به معنی اقتصاد دانش بنیان و دارای شاخص‌هایی همچون کاهش وابستگی به نفت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز به عنوان یکی از سخنرانان این اردو گفت: یکی از بزرگترین شاهراه‌های ارتباطی، تنگه‌ هرمز است که سرنوشت اقتصاد بسیاری از کشورها به آن بستگی دارد. در میان کشورهایی که به این شاهراه‌ها و اقیانوس‌های مهم دسترسی دارند، تنها ایران است که نیروی دریایی مستقل و قدرتمند دارد.

دریادار امیر حسین خانزادی افزود: به گفته کارشناسان، خلیج فارس قلب خاورمیانه محسوب می‌شود و از دیگر ویژگی ایران داشتن آسمان پرتردد است که اگر این منطقه با چنین ظرفیتی، آرام باشد و ائتلاف شکل بگیرد موجب قدرت روز افزون منطقه خواهد شد، ممکن است با برخی کشورهای منطقه اختلاف داشته باشیم اما باید تلاشمان بر شکل‌گیری وحدت باشد.

وی ادامه داد: بیگانگان تمام تلاش خود را برای منزوی کردن ایران در بین کشورهای منطقه به کار گرفته‌اند و تمام این دشمنی‌ها به این خاطر است که هزینه‌ بازیگری مستقل ایران در منطقه را افزایش دهند، به همین خاطر است که پهپادهای آمریکایی همواره در اطراف ایران در حال پرواز هستند.

وی گفت: ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های ظالم، موجب الهام‌بخشی آن شده است، وقتی به کشورهای منطقه می‌رفتیم و می‌گفتیم آمریکا باید از منطقه خارج شود، ابتدا با تعجب و سپس با استقبال کشورها روبرو می‌شدیم.

کاهش میانگین سنی مدیران سازمان تبلیغات

رییس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این اردو گفت: با انتصاب‌های جدید، میانگین سن مدیران ارشد سازمان تبلیغات، تا حدود ۱۸ سال کاهش پیدا کرده است.

حجت الاسلام محمد قمی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه مساجد هم افزود: طرحی در حوزه مساجد آغاز شده که طبق آن قرار است حدود هزار مسجد از دهه فجر امسال تا دهه فجر سال آینده، به یک نقطه شکوفایی در محلات برسند تا ظرف یک سال شاهد ارتقای چشمگیر و محسوس جایگاه مساجد در بین مردم باشیم.

وی ادامه داد: هرچند در این زمینه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون ارشاد، ستاد اقامه نماز و بسیح مساجد وجود دارند، اما سازمان تبلیغات اسلامی نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نخواهد ماند و متعهد می‌شود با وجود عدم تعیین ردیف بوجه خاص مساجد برای خود، مساجد را به محلی برای حل مشکلات مردم با حضور جوانان تبدیل کند.

درگیری با آمریکا جنگ باورهاست

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور هم گفت: درگیری ما با آمریکا قبل از آنکه جنگ اقتصادی و سیاسی باشد، جنگ روایت‎ها، اراده‌ها، امیدها و باورهاست.

حجت الاسلام مصطفی رستمی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اینکه ۴۰ سال است با وجود این دشمنی‌های گسترده، هنوز انقلاب اسلامی برپاست، یک معجزه و اثبات کننده‌ الهی بودن این انقلاب است.
وی ادامه داد: شاید در دهه‌ شصت در صورت مشاهده تحرکات منافقین در کشور، نگران سقوط انقلاب بودیم اما اکنون ماموران امنیتی ما نگران حوزه نفوذ ما در بغداد و دمشق هستند.
وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی هم گفت: اگر موضوع اصلاح رابطه‌ خود و خدا را فراموش کنیم، در سایر کارها نیز موفق نخواهیم شد، حاج قاسم سلیمانی از مصادیق حجت خداوند است، دوست چندین ساله ایشان تعریف می‌کرد که ایشان مدال ذوالفقار را نمی‌پذیرفت و شرط کرد تا بدون رسانه‌ای شدن، این نشان را بپذیرد، دست نوشته‌های منتشر شده از ایشان نشان می‌دهد تا چه اندازه به اصلاح رابطه‌ خود با خدا توجه داشت و اهل تامل و توجه به اخلاق و خودسازی بود.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: هرچند مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما هیچ بن‌بستی وجود ندارد، گره‌گشای همه‌ این مشکلات نیز جوانان مومن و انقلابی هستند، از دیگر وظایف جوانان انقلابی، حفظ مفاهیم بنیادی انقلاب است، شناخت آرمان‌ها و حفظ آن‌ها از جمله وظایف جوانان است. 

بیکاری، مسکن و ازدواج دغدغه جوانان

دبیرکل جبهه پایداری هم در این اردو با بیان اینکه بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان، از مشکلات اصلی کشور است گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد، منشاء بیشتر مشکلات، داخلی است که باید از داخل حل شود.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی افزود: دشمن در فضای مجازی، افراد را آنگونه که می‌خواهد هدایت می‎کند و برجسته‌سازی برخی موارد نیز از این دست برنامه‌ریزی‌های هدف‌دار است تا اصل مطلب پوشیده بماند.

وی با اشاره به ماجرای "گرین کارت" آمریکایی خود هم گفت: کسی که در آمریکا زندگی می‌کند بعد از پنج سال می‌تواند گرین کارت آن دولت را دریافت کند، وزارت‌ امورخارجه‌ آن دوره نیز برای سهولت رفت‌ و آمد، گرین کارت برای من صادر کرد اما این به معنای تبعیت من و قسم خوردن زیر پرچم آمریکا نیست، پس از پایان مدت گرین کارت و پس از آنکه دیگر نیازی به رفت‌ و آمد به آمریکا نداشتم، دیگر اقدامی برای اخذ مجدد آن انجام ندادم.

هجدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با عنوان "جهاد اکبر" از 11 بهمن به مدت یک هفته در اردوگاه فرهنگی تربیتی ثامن الائمه (ع) مشهد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.