مسلم ساقی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۵ پروژه با هزینه ۱۲ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در حوزه روستایی و ۳۷ پروژه با هزینه ۲۹ میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان در نقاط شهری این شهرستان است.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد پروژه‎ها در حوزه روستایی و ۷۰ درصد در حوزه شهری است و برای توزیع اعتبارات در این زمینه پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیشتر در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان پیگیری در زمینه مشارکت بخش خصوصی و واگذاری آنها به این بخش در جریان است.

ساقی افزود: تاکنون ۱۷ تفاهمنامه سرمایه‎گذاری با معین‌های اقتصادی به امضا رسیده که ۲۰۰ میلیارد تومان آورده متقاضی و سرمایه گذار و ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز بوده که بخشی از آن پرداخت و بخشی نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی به ازای هر روستا یک سمن تشکیل شده که همزمان با دهه فجر ۳۰ سمن و تشکل مردم نهاد طی مراسمی شروع به کار خواهد کرد.

فرماندار کاشمر گفت: تکمیل جاده کاشمر به شادمهر یکی از دغدغه‎های مردم و رسانه‌های گروهی است که با پیگیری‎های صورت گرفته قطعه اول آن به بهره‎برداری رسید و ۲۰ کیلومتر قطعه دوم نیز آغاز شده که طی سه سال آتی به بهره‎برداری می‌‏رسد و برای انعقاد پیمان قطعه سوم نیز اقدامات در دست انجام است.

وی در خصوص وضعیت بخش کوهسرخ نیز افزود: گرچه شهرستان شدن کوهسرخ به تصویب هیات وزیران رسیده اما هنوز ابلاغ نشده است و به احتمال بسیار بعد از انتخابات ابلاغ و اجرایی خواهد گردید، همچنین به زودی وضعیت ایجاد بخش جدید در کاشمر نیز اعلام خواهد شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.