رضا اسماعیلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی ۳۰۵ روز امسال شهروندان مشهد ۳۱ روز هوای پاک،۲۲۸ روز هوای سالم، ۴۴ روز هوا با شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز نیز هوا با شاخص ناسالم برای تمام گروه‌ها را تجربه کرده اند.
وی ادامه داد: این در حالی است که تعداد روزهای هوای پاک در مدت مشابه پارسال ۳۳ روز و تعداد روزهای هوای با شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس نیز ۳۸ روز بود که با توجه به کاهش روزهای پاک و افزایش روزهای هوای ناسالم در سال جاری کیفیت هوای امسال مشهد تا کنون نسبت به مشابه پارسال بدتر بوده‌ است.
مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: ذرات معلق در هوا در ساعات هشت تا ۹ صبح و ۱۷ تا ۱۸ در شهر مشهد بیشتر از زمان‌های دیگر شبانه‌روز است.
اسماعیلی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های زیست محیطی به ترتیب در طول هفته روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه بیشترین آلودگی و یکشنبه کمترین آلودگی را داشته‌اند.
وی ادامه داد: در نیمه اول امسال در مناطق شرق، جنوب شرق مشهد و بولوار خیام بیشترین میزان آلاینده‌ها ثبت شده‌ است و در شاخص آلودگی صوتی نیز خیابان‌های مفتح، مصلی و میدان شهدا بیشترین آلودگی صوتی را دارا هستند.
مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: درحوزه اشعه UV ماورا بنفش نیز میزان اشعه در ساعت ۱۱ تا ۱۵ در همه ایستگاه‌ها بالا و در سطح خطرناک است.
روزانه یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشهد رفت و آمد می کنند.
مردم مشهد طی سال گذشته ۴۵ روز هوای پاک، ۲۷۵ روز هوای سالم و ۴۵ روز هوای ناسالم تنفس کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.