لیگ برتر بسکتبال کشور امسال با حضور تیم‌های آویژه صنعت پارسا، پالایش نفت آبادان، شهرداری گرگان، شیمی‌در تهران، پتروشیمی بندر امام (ره)، ذوب آهن اصفهان، توفارقان آذرشهر تبریز، رعد پدافند هوایی، صنعت مس کرمان، مهرام تهران، نیروی زمینی، شورا و شهرداری قزوین، شهرداری بندرعباس و اکسون تهران از نهم آبان ماه آغاز شد.

مدیران تیم آویژه صنعت پارسای مشهد که پارسال در نخستین حضور لیگ برتری خود در میان ۹ تیم به جایگاه ششم رسیدند برای امسال نیز میانه جدول را برای خود هدفگذاری کردند با این تفاوت که امسال ۱۴ تیم در لیگ برتر حضور دارند و رقابت سخت‌تر از سال گذشته است.

با توجه به اینکه هشت تیم به مرحله پلیآف لیگ برتر صعود می‌کنند رقابت فشرده‌ای برای قرار گرفتن در بین این هشتم تیم وجود دارد ضمن اینکه می‌توان گفت رتبه‌های اول تا پنجم جدول نیز در اختیار تیم‌های دارای بضاعت مالی بیشتر است و ۹ تیم برای در اختیار گرفتن سه کرسی باقی مانده به منظور قرار گرفتن در جمع هشت تیم با هم رقابت می‌کنند که یکی از این تیم‌ها آویژه صنعت پارسای مشهد است.

این تیم همانطور که در شروع نیم فصل و در نخستین بازی خود موفق شد تیم توفارقان آذر شهر را با نتیجه ۸۸ بر ۶۶ در مشهد شکست دهد در شروع نیم فصل دوم هم روز پنجم دی ماه و در هفته نخست دور برگشت این تیم را با نتیجه ۶۸ بر ۵۶ در تبریز شکست داد تا امیدوارانه ادامه فصل را برای رسیدن به پلی‌آف دنبال کند.

مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد در خصوص اهداف این تیم در نیم فصل دوم گفت: همانطور که در نشست خبری اواسط مهر ماه امسال و پیش از شروع لیگ برتر گفتیم دست کم پنج تیم در لیگ برتر هستند که از نظر منابع مالی و بازیکن نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم به همین دلیل برای لیگ امسال تکرار رتبه ششم پارسال و میانه جدول را هدفگذاری کرده‌ایم.

جعفر فلاح افزود: امسال برای تقویت تیم یک سرمربی صربستانی با نام "سرجان ایوانوویچ" و یک بازیکن آمریکایی با نام "کورین هنری" را به خدمت گرفتیم. ایوانوویچ، ۱۰ سال سابقه مربیگری در کشورهای رومانی، مصر، تونس و ایران دارد و همچنین کسب ۲ مقام نایب قهرمانی سوپر لیگ رومانی، کمک مربی تیم ملی مصر در سال ۲۰۱۱، کمک مربی تیم ثامن مشهد در سال ۱۳۹۴ از جمله سوابق ورزشی این سرمربی است.

وی ادامه داد: بازیکن آمریکایی نیز قهرمانی در لیگ و کاپ اسلوونی و قهرمانی لیگ ٢ aba ٢٠١٩ را در کارنامه ورزشی خود دارد، امتیازآورترین بازیکن لیگ سوئد ٢٠١٦، تیم اول لیگ دانمارک و بهترین بازیکن دفاعی دانمارک در ٢٠١٢ است و نقش مهمی در کسب امتیازات پیروزی بخش در نیم فصل نخست تیم ما داشت.

وی گفت: بودجه‌ای که داریم محدود است و تاکنون نتوانسته‌ایم بازیکن خاصی در تعطیلات نیم فصل اضافه کنیم. شورای شهر و شهرداری مشهد قول کمک داده‌اند و امیدواریم با کمک‌هایی که انجام می‌شود بتوانیم برای مرحله پلی‌آف بازیکن جدید به خدمت بگیریم.

لیگ امسال سخت‌تر از پارسال

مربی تیم بسکتبال آویژه صنعت هم گفت: لیگ برتر امسال جذاب‌تر و سخت‌تر از پارسال است. پارسال فقط ٩ تیم در لیگ برتر حضور داشتند و آویژه صنعت در مکان ششم جدول قرار گرفت. امسال ١٤ تیم در لیگ برتر بسکتبال حضور دارند و هیچ تیمی نیز سرگرمی حساب نمی‌شود و همه سرسخت هستند.

محمد قیاسی افزود: امسال علیرضا مرتضوی، علیرضا علیزاده، مهدی اسماعیلی، علی نصیری و عماد سلمانی هم که افتخارات مختلف در کارنامه ورزشی خود دارند به تیم آویژه صنعت ملحق شدند و با حضور جوانان بومی و همچنین بازیکنانی که امسال به تیم اضافه شدند و در نیم فصل نخست هم خوش درخشیدند دستیابی به هدف تیم میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: نهم دی ماه با تیم نفت آبادان و ۱۲ دی ماه با تیم پتروشیمی بندر امام (ره) و ۱۶ دی ماه با تیم شهرداری گرگان بازی داریم که هر سه بازی سخت، فشرده و حساس است. امیدواریم با تلاش بازیکنان باانگیزه‌ای که داریم امتیازات خوبی از این بازی‌ها کسب کنیم.

پنج جالی خالی در تیم

مدیر رسانه‌ای و مسوول روابط عمومی باشگاه آویژه صنعت پارسا هم گفت: هر تیم می‌تواند ۱۸ بازیکن در لیگ برتر در اختیار داشته باشد که با توجه به بضاعت مالی تیم ما، پنج جای خالی دیگر هنوز باقی مانده است.

مهدی هاشمی افزود: امسال تیم آویژه صنعت با مهدی اسماعیلی، مهدی افخمی، صالح فروتن، عماد سلمانی، علیرضا مرتضوی، علیرضا علیزاده، علی نصیری، ابوالفضل سیدی، سجاد ابراهیمی، علی آینه چی، امیر حسین تاتاری، مجید صادقی و یک بازیکن آمریکایی بنام کورین هنری در لیگ برتر شرکت کرده است.

وی ادامه داد: سرمربیگری تیم هم بر عهده سرجان ایوانوویچ و مربیگری تیم با محمد قیاسی و صادق جانداری است، مربی بدنساز تیم بهمن هرمزان می‌باشد و سرپرستی تیم را مجید جلیلی بر عهده دارد. دست کم ۷۰ درصد تیم آویژه صنعت بومی خراسان رضوی هستند.

وی گفت: با توجه به رقابت فشرده‌ای که بین تیم‌ها برای رسیدن به مرحله پلی‌آف وجود دارد باید با تمام توان و استفاده از تجربیات نیم فصل نخست به راحتی امتیاز از دست ندهیم تا دستکم همانند پارسال به مرحله پلی‌آف راه پیدا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.