مسوول روابط عمومی و امور فرهنگی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه از اول دی ماه تا روز چهارشنبه هفته جاری در مساحت حدود یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، شامل ۴۵ غرفه در ۲ سیاه چادر در محوطه غربی دانشکده مهندسی برپا شده است.  
داود اسدیان افزود: تاکنون سه جشنواره غذا در سال‌های گذشته برگزار شده و امسال نیز جشنواره فرهنگ به آن افزوده شده است.
وی ادامه داد: دانشجویان و غرفه‌داران در این نمایشگاه، انواع محصولات خوراکی سنتی شامل انواع آش‌ها، کیک و کلوچه را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند.
اسدیان گفت: همچنین درغرفه‌های معرفی فرهنگ نیز لباس‌های محلی که معرف فرهنگ و سنت‌های مناطق مختلف این استان است در کنار انواع شال و مانتو به فروش می‌رسد.  
وی افزود: در دیگر غرفه‌های این نمایشگاه نیز صنایع دستی‌ مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.  
اسدیان ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری کانون خیریه حس هفتم با هدف ایجاد شور و نشاط بین دانشجویان و معرفی آداب و سنت‌های محلی و منطقه‌ای ایجاد شده است.  


دبیر کانون خیریه حس‌ هفتم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این کانون از سال ۸۳ با هدف مبارزه با فقر فرهنگی توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شده است.
مجتبی مشمول افزود: کانون خیریه حس هفتم قصد دارد عواید برنامه‌های فرهنگی را برای هزینه‌های مرتبط با دانش‌آموزان مناطق حاشیه و کمتر برخوردار مشهد صرف کند.
وی ادامه داد: عواید حاصل از برپایی این نمایشگاه نیز روز پنجشنبه هفته جاری تجمیع می‌شود تا برای تهیه لباس گرم این دانش‌آموزان هزینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.