حسن جعفری روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان نیشابور و آئین تودیع و معارفه معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان افزود: امنیت یک نعمت است که در جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار گرفته است و در حالی که با انواع تهدیدها مواجهیم و در همسایگی ما ناامنی زیاد است امنیت کنونی به مذاق دشمنان خوشایند نیست.
وی با اشاره به اینکه امروز ساز و کار اقتصادی کشور متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست ادامه داد: در شرایط کنونی باید دشمن شناسی مان قوی باشد زیرا دشمنان در خارج از مرزها متحد شده‌اند و از تمامی ابزارهایشان استفاده می کنند تا در حوزه صادرات نفت برای ما مشکل ایجاد کنند.


سیاست شورای تامین استان خراسان رضوی برخورد نرم با معترضان بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مورد وقایع اخیر استان و کشور گفت: طرح سهمیه بندی بنزین باید اجرا می شد البته شاید در اطلاع رسانی ضعیف عمل شد ولی حمایت از اقشار محروم از مهمترین اهداف این طرح است.
جعفری افزود: پنج روز قبل از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین این موضوع به اطلاع مسوولان ارشد خراسان رضوی رسیده بود و ما نیز تمهیداتی را اندیشیده و برخی اتفاقات را پیش بینی کرده بودیم.
وی ادامه داد: سیاست شورای تامین خراسان رضوی برخورد نرم با معترضان بود و به هیچ‌ عنوان با مردم برخورد سخت نکردیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: پس از تفکیک مردم از آشوبگران، سردسته های آشوب و اغتشاش دستگیر شدند و اعتراف کردند که هدفمند به دنبال گسترش نا امنی در استان بوده اند.
جعفری افزود: خراسان رضوی در کشور نقطه دومی بود که آشوبگران برای رواج اغتشاش به آن نظر داشتند تا آشوب کنند و از ۴۰ کانال دشمن ۲۰ کانال بر روی این استان تمرکز کرده بودند اما خوشبختانه به اهداف خود نرسیدند.
وی ادامه داد: از آغاز طرح سهمیه بندی بنزین تا سه روز گذشته ۱۲ هزار بازرسی از بازار خراسان رضوی انجام شده است تا کالاهای اساسی مردم تامین شود و با هرگونه تخلفی توسط مجرمان برخورد قانونی شود.


انتخابات الکترونیک در هشت شهر خراسان رضوی برگزار می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ستاد انتخابات استان از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه تشکیل شد و تاکنون ۱۹ نفر برای شرکت در انتخابات در این استان از سمت های خود استعفا کرده اند  که ۱۵ نفر در استان و چهار نفر خارج از استان سمت مدیریتی داشته اند.

جعفری افزود: به احتمال زیاد در هشت شهرستان استان خراسان رضوی انتخابات به طور کاملا الکترونیکی برگزار می شود و به طور قطع در شهرهایی که دو یا چند نماینده دارند انتخابات الکترونیک نخواهد بود.
وی در مورد انتخاب فرماندار جدید نیشابور نیز گفت: آرزوی ما این است که یک شبه همه فرمانداران استان را انتخاب کنیم اما روند انتخاب فرمانداران طولانی است و امکان انتخاب سریع وجود ندارد و امیدواریم با حدف مراحل اضافی اداری این انتصابات با سرعت بیشتری رخ دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به دنبال فردی بودیم که هم تجربه حوزه فرمانداری و هم تجربه مدیریتی در رده های مختلف را داشته باشد.

جعفری همچنین با عذرخواهی از لغو نشست شورای اداری نیشابور در چند روز پیش و تاخیر در فرایند تودیع فرماندار این امر را موضوعی عادی و اداری دانست و تاکید کرد: حکم فرماندار جدید به طور حتم تا قبل از انتخابات زده خواهد شد.

وی در پایان این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد علت تعویض فرماندار نیشابور گفت: این فرآیند از ماه ها پیش آغاز شده بود و در عین حال قانون گذار این اجازه را داده است تا هر زمان نیاز بود این تغییرات انجام شود.
امام جمعه شهرستان نیشابور هم در این مراسم گفت: آمریکا با تحریم ها و عوامل داخلی اش با آتش زدن و برهم زدن امنیت به دنبال ضربه اقتصادی زدن به کشورمان هستند.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: در این برهه زمانی کار ما مقاومت و در حوزه اقتصاد، در پیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی است‌ همان طور که استاندار در سطح خراسان رضوی به دنبال آن هستند.
وی اضافه کرد: مردم، گرانی بنزین را تحمل می کنند چون می فهمند اقتصاد کشور به این تحول ها نیاز دارد اما باید جلوی موج گرانی در سایر کالاها را بگیریم.



سرپرست جدید فرمانداری نیشابور نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخار می کنم که در قدمگاه‌ امام مهربانی ها مسوولیت گرفته ام گفت: با وحدت و هماهنگی دستگاه ها می توان راه پیشرفت را در پیش گرفت.
علیرضا قامتی افزود: بررسی وضعیت موجود شهرستان نیشابور نخستین برنامه من خواهد بود گرچه شناختی کلی از نیشابور دارم اما باید نقاط فرصت، تهدید، قوت و ضعف این شهرستان را در کوتاه ترین زمان بررسی کرد تا بعد از آن با همفکری تمام مجموعه ها یک مدل مدیریتی صحیح اتخاذ شود و از تمام ظرفیت ها بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کنیم.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.