جعفر مروارید روز سه‌شنبه در همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد افزود: فضای استان و مشهد در حوزه کتاب و کتابخوانی فضایی است که کتاب خواندن به عنوان یک شاخص عقلانیت در حال توسعه و رشد است.
وی اظهار داشت: کتاب زبان جهانی است و محاسن کلام اهل بیت (ع) از این طریق قابل انتقال است، کتاب بستری برای انتقال میراث فرهنگی گذشتگان به نسل جدید است.
وی گفت: در دوران معاصر به رغم رشد شبکه‌های مجازی، کتاب هنوز پادشاه محتشم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هرگاه چرخه کتابگردی و کتابخوانی به یک عادت پایدار در میان خانواده‌ها تبدیل شود، سنت پیامبران محقق شده است.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: در حوزه فرهنگی نیازمند کار جهادی هستیم تا خلاء‌ های موجود در عرصه فرهنگی از بین برود.
سید محمد موسوی افزود: کتاب منتقل‌ کننده دانش، آگاهی، بینش و فرهنگ به نسل‌های بعدی است، امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی دانشمندان بزرگ احیاگر و جهادگران حوزه علم و فناوری در کشور هستند.
وی اظهار امیدواری کرد این مسیر ادامه یابد و نسل‌های آینده فرهنگ اصیل انقلابی را استمرار بخشند.
در این همایش از جمعی از کتابداران برتر استان، خیران کتابخانه ساز، کتابخوانان، رسانه‌های برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و خانواده شهدای کتابدار خراسان رضوی قدردانی شد.
۲۱۴ کتابخانه عمومی و مشارکتی در این استان فعال است و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان نیز از ۱۸۹ هزار و ۵۲۹ نفر در سال گذشته به ۲۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر در سالجاری افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.