به گزارش ایرنا، شب گذشته ده‌ها زائر و دلبسته حضرت امام رضا (ع) و ائمه اطهار به حرم قدسی رضوی پا نهادند تا ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس آن امام همام، برای شهادت مظلومانه امام حسن عسکری(ع) اشک ماتم ریخته و نسبت به مقام بلند امام عصر(ع) عرض احترام و تجدید بیعت نمایند.
طبق روال هرساله هشتم ربیع الاول در حرم مطهر رضوی با مراسم ویژه ای همراه است از یک سو نوای حزن و اندوه برای شهادت امام یازدهم شیعیان نواخته می شود و از سوی دیگر صفوف به هم پیوسته مومنان برای طلب تعجیل در فرج مهدی موعود (ع) از محضر پروردگار شکل می گیرد.
در چنین روزی صحنه زیبایی از ارادت و دلبستگی مومنان به پیشوایان خود در حرم قدسی رضوی شکل می گیرد و عطر معنویت از هر سو مشام جان را نوازش می دهد و اشک‌ها بی اختیار بر چهره ها جاری می شود.
یادآوری دوران مشقت بار امامت امام حسن عسکری (ع) و سختی ها و استقامتی که ایشان برای آماده کردن شیعیان به منظور ورود به مرحله غیبت امام زمان (عج) متحمل شدند دل هر مومنی را به درد می آورد  و از این حیث زائران حرم رضوی برای شهادت مظلومانه آن امام همراه با مرثیه سرایی ذاکران به سوگ نشستند.
اقامه نماز شکر برای آغاز امامت مهدی موعود (عج) و طلب تعجیل در فرج ایشان بخش دیگری از مراسم حرم مطهر رضوی در شب هشتم ربیع الاول بود.

همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) ویژه برنامه‏‌های عزاداری و سوگواری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‏‌شود.

ویژه برنامه شب شهادت یازدهمین امام شیعیان، امام حسن عسکری(ع) شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم یکی از وعاظ به ایراد سخنرانی پرداخت و  علی برادران و امیرکردی روضه‎خوانی و مدیحه سرایی کردند.

مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) امروز هم با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌‏شود و در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدی در جمع زائران و مجاوران رضوی به بیان سیره امام حسن عسکری(ع) خواهد پرداخت و در ادامه مداحان خاندان عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و سینه زنی می‏‌پردازند.

مراسم عزاداری ویژه بانوان نیز در روز شهادت این امام مظلوم با عنوان خورشید سامراء در رواق حضرت زهرا (س) همراه با سخنرانی و روضه خوانی برگزار می‌‏شود.

برگزاری حلقه‌‏های معرفت، جوانه‌‏های معرفت، سخنرانی در مسجد گوهرشاد و همچنین برگزاری سخنرانی ویژه زائران غیر ایرانی از دیگر برنامه‏‌های شب و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.