اداره کل انتقال خون خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از مدیر کل این نهاد گزارش داد: روز گذشته و همزمان با اربعین حسینی ۳۰۳ نفر به پایگاه‌های فعال اهدای خون در خراسان رضوی مراجعه کردند که ۲۳۲ نفر از این تعداد شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون خود شدند.
دکتر حمید رضا اسلامی افزود: در ایام اربعین سید و سالار شهیدان دو پایگاه اهدای خون در مشهد و پایگاه‌های اهدای خون مستقر در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد دایر بودند.
وی ادامه داد: با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده های خونی، نیاز همیشگی به فراورده های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون وجود دارد از این رو زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) اهدای خون خود را منوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی و شرایط خاص نکنند و با مراجعه منظم به پایگاه‌ها در همه ایام سال، مجموعه انتقال خون را در تامین مطلوب ذخایر خونی یاری رسانند.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است. 
۱۱ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد پایگاه‌های امام رضا(ع)، امید، کریمی، ثامن، میلاد و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند.

همچنین شهرستانهای تربت‌ جام، خواف، درگز و کاشمر به مراکز خونگیری مجهزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.