مسئول اردوی جهادی تخصصی دامپزشکی بسیج مهندسان و منابع طبیعی خراسان رضوی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای این طرح ۱۲ هزار دام سبک و سنگین، هزار و ۵۰۰ قطعه طیور و ۱۵۰ قلاده سگ واکسینه شده اند.  

امید وحید افزود: در این چارچوب پرندگان برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای نیوکاسل و آنفلوآنزا و دامهای سبک و سنگین در برابر طاعون نشخوارکنندگان ایمن‌سازی شدند. واکسیناسیون سگها در برابر هاری،  تزریق واکسن آبله و شاربن به دامها، سمپاشی مکانهای نگهداری دام، ارائه توصیه های کارشناسی به کشاورزان در مورد مرمت فضای دامداری برای جلوگیری از رشد و تکثیر کنه و دیگر حشرات و آفات و همچنین مشاوره‌های تغذیه و اصلاح نژاد دام از دیگر اقدامات بسیجیان جهادگر مشهدی در اجرای "طرح جهادی بسیج در برابر بیماریهای دامی" هستند.  

وی گفت: این طرح در روستاهای بابانظر، درخت بید، تقی‌آباد، چنارک، چهلمه سنگ پایین، دهنه چهل، شورک صبوری، خیرآباد، جیزآباد بخش رضویه و روستای سرغایه و حسن‌آباد بخش احمدآباد شهرستان مشهد اجرا شد.

اردوی جهادی تخصصی دامپزشکی بسیج مهندسان و منابع طبیعی خراسان رضوی با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع)، سازمانهای جهاد کشاورزی و دامپزشکی مشهد اواخر مرداد ماه گذشته به مدت ۲۰ روز برگزار شد.  است. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته "طرح جهادی بسیج در برابر بیماریهای دامی" در دیگر مناطق محروم خراسان رضوی نیز اجرا خواهد شد.

۷۵۰۷/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.