فرماندار تایباد روز پنج شنبه در حاشیه انتقال این محموله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز دوغارون گفت: این محموله شامل انواع پوشاک، پتو، شویندههای بهداشتی، مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز است که توسط شش موسسه و خیریه فرهنگی آماده شده است.
محسن سیاح افزود: ایران ۴۰ سال است که پذیرای بیش از یک میلیون نفر از اتباع کشورهای خارجی است و همواره در راستای خدمات بشر دوستانه از کمکهای خود به برخی از کشورهای همسایه که بنا به دلایلی دچار مشکل شده اند دریغ نکرده است.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی ثابت کرده اند همیشه در شرایط سخت و بحران برای ابراز همدردی با مسلمانان سایر نقاط جهان آمادگی کامل دارند و هیچ بهانه ای آنها را از مسیر انسان دوستانه خود منحرف نمی کند.
فرماندار تایباد گفت: معبر زمینی دوغارون یکی از امن ترین مرزهای زمینی کشور و مسیر اصلی و مهم برای خروج و ورود اتباع کشور افغانستان محسوب می شود.
مدیر عمومی کمکهای بلاعوض دفتر وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در کشور افغانستان هم در حاشیه انتقال این محموله گفت: خدمات و امکانات ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران به اتباع بیگانه به ویژه شهروندان کشور افغانستان قابل قدردانی و تحسین است.

جان آقا حیدری افزود: همجواری کشور افغانستان با جمهوری اسلامی ایران یک فرصت مناسب برای به دست آوردن تجربیات در همه حوزههاست و با توجه به این که کشور افغانستان، کشور بحران زده ای است دولت جمهوری اسلامی ایران تاکنون در همه زمینهها حمایتهای خود را از این کشور نشان داده است.

محموله کمکهای مردمی اتباع افغانستان مقیم ایران صبح امروز از طریق مرز دوغارون تحویل مقامات کشور افغانستان شد.
مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۷۴۹۴/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.