رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کاشمر و خلیل‎آباد گفت: براساس رصدی که توسط سازمان تبلیغات و اداره اطلاعات شهرستان صورت گرفته در حال حاضر جریان انحرافی یمانی بیشتر از سایر فرقه‌های انحرافی در منطقه فعالیت می‎کند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام محمدحسین صداقتی خلیل‌آباد در نشستی که امروز با اصحاب رسانه برگزار شد، عنوان کرد: در این رابطه ضمن اینکه پیگیری‎های لازم در دست انجام است اکنون یک روحانی از قم به منطقه اعزام شده و هر روز با حضور در یک روستا ضمن آگاه سازی مردم با کسانی که گرفتار این فرقه انحرافی شده‎اند، به مناظره می‎پردازد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم آگاهی مردم جولان این فرقه انحرافی در روستاها بیشتر است، اظهار کرد: باید در خصوص افزایش مسائل اعتقادی مردم اقدامات بیشتری صورت گیرد.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کاشمر و خلیل‎آباد در ادامه از راه‎اندازی شورای تبلیغ در منطقه با هدف ساماندهی ارگان‌هایی که به روستاها مبلغ اعزام می‎کنند، خبر داد و افزود: تهیه شناسنامه فرهنگی برای روستا از دیگر برنامه‎های شورای تبلیغ است که در این طرح پتانسیل‌ها و اشخاص فرهنگی و علمی روستا شناسایی می‎شوند تا از توانایی آن‌ها بیشتر استفاده شود.

صداقتی خلیل‌آباد عنوان کرد: در این شناسنامه فرهنگی، کسانی که به لحاظ علمی در آن روستاها متولد شده‎اند ولی اکنون در مکان دیگری زندگی می‌کنند، شناسایی شده و در پایگاهی که راه‌اندازی گردیده ثبت نام‎ می‎شوند.

وی با بیان اینکه شورای هیئت‌های مذهبی یکی دیگر از پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان است، گفت: هرچند هیئت‌های مذهبی مکان ثابتی دارند و در ساخت این هیئت‌های مذهبی میلیاردها تومان هزینه شده ولی مناسب نیست که فقط 60 روز در سال از این مکان‌ها استفاده شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: هیئت‎های مذهبی چون مکان، فضا و پتانسیل لازم را دارند می‌توانند قسمتی از اهداف فرهنگی شهرستان را بر دوش بکشند فقط نیاز به راهنمایی و برنامه‌ریزی دارند تا سطح فرهنگی شهر را ارتقا بخشند.

وی از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها را تهیه افق و چشم‌انداز توسط روحانی مستقر در هر روستا ذکر کرد و افزود: برنامه‌هایی که در روستا تدوین می‌شوند باید برنامه‌ای شاخص برای ارائه به کشور داشته باشند.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تاکنون چندین هیئت اندیشه‌ورز در شهرستان تشکیل شده و تلاش می‎شود، هیئت‎های اندیشه‌ورز دیگری هم تشکیل گردد.

وی بیان کرد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب که فرمودند 10 میلیون حافظ قرآن لازم داریم براساس تقسیم بندی صورت گرفته 25 هزار نفر سهم شهرستان کاشمر و 10 هزار نفر سهم شهرستان خلیل‎آباد می‎شود که تلاش شده به عنوان اولویت اول در موضوعات فرهنگی قرار گیرد و با مشخص شدن سهم هر سازمان و نهاد فرهنگی این امر محقق شود.

صداقتی خلیل‌آباد در ادامه گفت: تاکنون در دو شهرستان خلیل‎آباد و کاشمر 55 خانه عالم احداث شده و به 20 روستای دیگر نیازمند خانه عالم هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه‎های سازمان تبلیغات به طور کامل حذف شده تلاش شده از کمک‎های مردمی برای احداث خانه عالم و دیگر اقدامات استفاده شود.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه خود اداره تبلیغات اسلامی کاشمر بعد از گذشت 40 سال هنوز مستاجر است، اولین هدف سال جاری در بخش عمران مستقل کردن خود اداره است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.