مدیرعامل موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی موسوم به "سجا" که متولی برپایی "نخستین نشست کشوری هم اندیشی کنشگران امر جنسی" است در مراسم آغازین آن گفت: هدف این نشست "شبکه سازی ذیل کنش" با بهره گیری از حضور کنشگران رسانه ای و اجتماعی فعال در حوزه زیست جنسی است که مشغول فعالیتهای مرتبط با این امر در عرصه اینترنت و فضای مجازی،  مستندسازی، امور اجتماعی و درمانی هستند.  

مرتضی سعیدی زاده هدف مشخص برپایی این همایش تخصصی را پیگیری سه هدف شامل "آشنایی با ظرفیتهای متقابل،  هم افزایی و تشکیل جبهه واحد یا شبکه سازی، رسیدن به فهم مشترک پیرامون زیست جنسی در ایران و تعیین راهبردهای مواجهه موثر در دو بعد روند و پروژه این عرصه" ذکر و بیان کرد: "موسسه سجا" نخستین نهاد منسجمی است که به حوزه زیست یا رفتار جنسی در ایران ورود کرده و در این خصوص معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوه قضاییه است.  

وی افزود: "موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی" بر اساس مطالعات و پژوهشهای تخصصی جمع بندی از امر جنسی دارد و هدفش مداخله شفاف در این حوزه است. موسسه سجا بر همین اساس با هدف برقراری تعامل با نهادهای مختلف و استفاده از ظرفیتهای کشوری، تلاش کرده در چارچوب همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت کشور ودیگر نهادهای اجرایی مرتبط یک پایگاه اجتماعی به منظور  فعالیت در این حوزه ایجاد کند.

مدیرعامل موسسه سجا ادامه داد: نشست هم اندیشی کنشگران امر جنسی طی امروز و فردا در مشهد، تلاش برای ایجاد مقدمه در قالب تدوین برنامه یا مدل مشخص به منظور حضور موثر در نشست ملی مربوط به آسیبهای اجتماعی است که آبان ماه آتی برگزار می شود.  مهمترین اقدام در این حوزه شبکه سازی و گفتمانسازی با همکاری کنشگران اجتماعی امر جنسی و رسانه ها است.  

وی همچنین به برخی پروژه های این موسسه اشاره و "تدوین سیاستنامه مواجهه با مسائل جنسی مبتنی بر سیاست پژوهی و نظرات نخبگان، سیاستگذاری امر جنسی از پیشگیری تا مواجهه با انقلاب جنسی، تدوین نگاشت نهادی سیاستهای پیشگیری تا مواجهه با انقلاب جنسی، آینده پژوهی مناسبات جنسی و جنسیتی جامعه ایران، بررسی وضع موجود و نحوه مواجهه با مسائل جنسی و مفاسد اخلاقی در سطح حاکمیت و مجموعه های مردمی، تدوین سند جامع آموزشهای علمی کاربردی تربیت و سلامت جنسی خانواده محور با رویکرد اسلامی، دوره آموزشی تربیت مدرس و مشاور سلامت جنسی خانواده محور با رعایت الزامات اسلامی ویژه مشاوران و روانشناسان، تربیت مربی و مدرس سلامت جنسی ویژه روحانیون و مربیان تربیتی و پرورشی و همچنین آموزشی والدین، زوجها و جوانان پیش از ازدواج" را از جمله این پروژه های در دست اجرا برشمرد.  

موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی (سجا) که مرکز آن در مشهد استقرار دارد، مجموعه ای مردم نهاد است که سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز و تاکنون ۲۰ نمایندگی در سطح استانهای کشور دایر کرده است. مختلف دارد.  

۷۴۸۹/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.