مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و وجود نیروهای جوان خوش‌ فکر و دارای ظرفیت در عرصه فرهنگ و رسانه  تمرکز ما بر روی اقتصاد فرهنگ و هنر و رسانه است. برنامه‌هایی که امسال روی آن‌ها تمرکز داریم توجه به فناوری‌های دیجیتال و حمایت از اقتصاد فناوری است.
جعفر مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان با حضور در این تحریریه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار یادبود شهید صارمی است که به وظیفه آگاهی بخشی و نقش بنیان‌گذار و تاثیرگذاری که رسانه در فضای جامعه و فضای فرهنگ جامعه دارد، اشاره می‌کند.
وی افزود: در آبان ماه قرار است نمایشگاه دیجیتال و فناوری به صورت ملی برگزار کنیم که بخشی از نمایشگاه به فضاهای دیجیتال رسانه و فضای مجازی که اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران در آن فعالیت دارند اختصاص دارد و این قضیه می‌تواند تبدیل به برنامه‌های شود که قابلیت فروش دارد و به معیشت رسانه‌ها کمک می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در بخش دیگری از نمایشگاه در زمینه فناوری‌ها حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد به این شکل که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران این عرصه را حول یک میز و میزهای متعدد می‌آوریم تا طرح‌ها عرضه شود و سرمایه‌گذاران از آن‌ها حمایت کنند. 
مروارید عنوان کرد: یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه فناوری و دیجیتال که قرار است در آبان‌ ماه برگزار شود فروش آثار فرهنگی و هنری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و حضور رسانه به عنوان یک گام جدید و یک فضای نو برای عرصه محصولات مد نظر است و رسانه‌ها در این بخش می‌توانند نقش خود را ایفا کنند.
پوشش نیازمندی‌های زائران یکی از اهداف ما است
وی مطرح کرد: سالانه 30 میلیون زائر از مشهد بازدید می‌کنند و پوشش نیازمندی‌های زائران یکی از اهداف است، منظور از نیازمندی‌ها این است که نقشه‌ای از وضعیت جغرافیایی و فرهنگی شهر تهیه شود تا زائران بتوانند از آن استفاده کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هم‌چنین زائرانی که از کشورهای اسلامی و جهان اسلام هستند بتوانند بر اساس ذائقه و سلیقه‌ای که دارند از محصولات رسانه‌ها مانند محصولات دیجیتال استفاده کنند، به همین دلیل من از رسانه‌ها دعوت می‌کنم با توجه به این‌‍‌که مشهد پایتخت معنوی و فرهنگی جهان اسلام است و وضعیتی بین‌المللی دارد از این موقعیت به خوبی استفاده کنند و ما نیز حمایت‌های لازم را از رسانه‌ها خواهیم داشت.
مروارید خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر بحث‌های صنفی و معیشتی وجود دارد و در نشست اخیری که با معاون مطبوعات وزیر فرهنگ با حضور رسانه‌ها داشته‌ایم در زمینه بیمه وعده‌ها و قول‌هایی داده شد که ما پی‌گیری می‌کنیم تا دامنه و چتر بیمه‌ها را گسترش دهیم.
وی اظهار کرد: در کنار مسئله بیمه خبرنگاران تکریم شان خبرنگار نیز مطرح است که باید در کنار حمایت مالی، حمایت معنوی نیز وجود داشته باشد به همین دلیل قرار است به مناسبت روز خبرنگار مراسمی روز یک‌شنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شود و از فعالان در این عرصه که جزء شغل‌های سخت و شغل انبیاء محسوب می‌شود حمایت‌های لازم به عمل آید، البته حمایت‌ها خیلی کامل نیست چرا که محدودیت‌های مالی وجود دارد و همیشه از این جهت شرمنده خبرنگاران بوده‌ایم.
در تلاشیم بیمه خبرنگاران را گسترش دهیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص بیمه خبرنگاران تشریح کرد: سامانه‌ای متمرکز برای بیمه خبرنگاران وجود دارد که خبرنگاران برای بیمه خود از این سامانه اقدام می‌کنند اما در کنار این مسئله اشکالاتی نیز وجود دارد و از خبرنگارانی که پوشش داده نشده‌اند لیستی تهیه کرده‌ایم و با معاونت مطبوعاتی وزیر در میان گذاشته‌ایم و در راستای این کار در حال گفت‌وگو هستیم تا بتوانیم بیمه را گسترش دهیم و برای این کار نیاز به حمایت مالی تهران داریم که در حال پی‌گیری است.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.