آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: اگر از هر مسافری که وارد مشهد می شود قصد سفرش را بپرسید، بی تردید هدفش را زیارت حضرت امام رضا (ع) و خود را زائر معرفی می کند.

وی اظهار داشت: هویت شهر مشهد به حضرت امام رضا (ع) است، این شهر متعلق به آن حضرت است و مدیری که مشهد را اداره می کند باید هویت آن را به عنوان دیار حضرت امام رضا (ع) محفوظ بدارد.

وی گفت: جریان‌ های قدرت و ثروت که برای سودجویی به شهر مشهد آمده اند فکر می کنند شهری که ۳۰ میلیون زائر داخلی و چهار میلیون زائر خارجی دارد بهترین مکان برای سود جویی و مرکز عیاشی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: عده ای برای اینکه شهر مشهد را به مرکز عیاشی، تفریحی و کانون سودجویی تبدیل کنند، ایجاد شور و نشاط برای جوانان را بهانه کرده اند تا مراکز منکر و غیرشرعی برای سودهای نامشروع خود ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: برای شادی و نشاط جوانان باید زمینه ازدواج دختران و پسران جوان را فراهم کرد تا به آرامش و نشاط برسند، نشاط در نتیجه ازدواج بسیار بیشتر از کسب شادی از طریق برگزاری کنسرت و موسیقی است.

وی با بیان اینکه نباید کاری کرد که هویت امام رضایی شهر مشهد خدشه دار شود، اظهار امیدواری کرد مدیران انقلابی و متدین خراسان رضوی واقعیت هویت رضوی شهر مشهد را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به روز ۲۳ ذی القعده به عنوان روز زیارتی حضرت امام رضا (ع) گفت: گفته می شود امروز به روایتی سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) است اما هیچ حدیث و نقل معتبر تاریخی نسبت به این مساله وجود ندارد.

وی افزود: مقدمه هجرت امام رضا (ع) به خراسان در روز ۲۳ ذی القعده بود و آن حضرت زمانی که در مدینه بودند و از توطئه مامون برای کشاندن ایشان به خراسان باخبر شدند به اهالی منزل گفتند که این سفر بازگشتی ندارد و مردم مدینه نیز با شنیدن این خبر شروع به ناله و فغان کردند و این خروش مردم سفر حضرت امام رضا (ع) را از روز ۲۳ ذی القعده به روز ۲۵ ذی القعده به تاخیر انداخت.

وی اظهار داشت: مهاجرت حضرت امام رضا (ع) به خراسان یک توطئه معنوی بود اما آن حضرت این تهدید و توطئه را به فرصت تبدیل کردند و از مهاجرت تعبیر به هجرت نمودند به طوری که هجرت حضرت امام رضا (ع) مبدا توسعه امامت و ولایت در پهنه سیاسی آن روز شد.

آیت الله علم الهدی گفت: پیامبر اسلام (ص) و همه امامان معصوم (ع) به زیارت قبر حضرت امام رضا (ع) توصیه کرده اند و حتی خود آن حضرت نیز به زیارت قبرش سفارش کرده اند.

وی افزود: دلیل این همه تاکید به زیارت قبر آن حضرت این است که پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) اعلام کرده بودند که در آینده مرکزیت اسلام از حجاز به مدینه سلب شده و این مرکزیت به ایران منتقل و در زیر سایه انقلاب اسلامی حفظ و به مرکز توجه همه مسلمانان تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: مشهد به فرموده امام بزرگوار مرکز ایران است یعنی نقطه ثقلی است که تمام اتکای انقلاب اسلامی به حضرت امام رضا (ع) و مورد توجه همه مسلمانان جهان است، مشهد کانون اسلام بوده و هویت آن به حضرت امام رضا (ع) تعلق دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت نماز جمعه نیز گفت: نماز جمعه که نظام اسلامی را از سکولاریسم نجات داد، بزرگترین نماد دینداری مردم متدین و مسئولیت آنان در عرصه‌ های اجتماعی و سیاسی است.

وی افزود: جریان تحجر که ممکن بود روزی دستاویز دشمنان پیامبر اسلام (ص) شود در مقابل نماز جمعه شکست خورد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.