معاون حمل‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بیشترین هزینه‌ای که در شرکت الیت پرداخت می‌کنیم، مربوط به پارک حاشیه‌ای است و این در حالی است که درآمد خوبی از این زمینه نداریم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، خلیل‌الله کاظمی در حاشیه شصت‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین هزینه‌ای که در شرکت الیت پرداخت می‌کنیم، مربوط به پارک حاشیه‌ای است و این در حالی است که درآمد خوبی از این زمینه نداریم. علت اصلی این است که حدود ۱۷ میلیارد تومان از محل پارک حاشیه‌ای مطالبه داریم.
وی با بیان اینکه «دو موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم»، افزود: یک لایحه که در کمیسیون حمل‌ونقل مبنی‌بر خوداظهاری تصویب و به کمیسیون‌های دیگر هم ارجاع داده خواهد شد. بنا داریم در این طرح، خود مردم اطلاعات داده و برای کسانی که خوداظهاری می‌کنند، تخفیفی هم در نظر می‌گیریم. احتمالا نزدیک به ۳۰ درصد تحفیف لحاظ می‌کنیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: نکته دیگر تغییر رصد ماشین پارک شده در حاشیه است‌. عواملی مثل سرعت حرکت افراد جهت زدن برچسب بر روی ماشین را می‌توانیم برای تغییر در شیوه رصد ماشین‌های پارک‌شده استفاده می‌کنیم. می‌توان از طریق دوربین‌ها هم برای رصد ماشین‌ها بهره گرفت. نکته دیگر این است که به دلیل ناتوانی در مدیریت ترافیک در اطراف حرم پارکینگ آسمان که در میدان ۱۷ شهریور است، ظرفیتش پر نمی‌شود و زائران تا جایی که می‌توانند با ماشین می‌روند و همان‌جا خودروی خود را متوقف می‌کنند.
کاظمی تصریح کرد: پارکینگ‌های کاوه، مجد، آزادی و وحدت هیچ‌گاه پر نمی‌شود. در صورتی می‌توانیم شاهد این باشیم که پارکینگ‌های شهر از تمام ظرفیت خود بهره گیرند؛ تشویق‌ها و محدودیت‌هایی را ایجاد نمائیم. طرح این موضوع در حال آماده‌سازی است، و امیدواریم ظرفیت‌های پارکینگ‌های موجود و در حال ساخت را بتوانیم در این طرح تحت پوشش کامل بگیریم.
وی یادآور شد: در حال حاضر فعلا قصد گسترش الیت در شهرهای دیگر کشور را نداریم و صرفا تمرکز خود را بر روی حل و بهبود مشکلات الیت در مشهد خواهیم گذاشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.