یکی از مهمترین علل طلاق مشکلات مالی زوجین است..
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از بیزینس اینسایدر، اما واقعا علل مالی چه مواردی هستند؟ در برخی از دعاوی این علت پنهان کردن حساب بانکی و عدم تامین مالی عنوان شده است. به همین دلیل، کارشناسان با ارزیابی‌های مختلف مشکلات مالی که موجب طلاق شده را دسته‌بندی کرده‌اند که در ذیل به آنها اشاره می‌شود:
نگرش متفاوت نسبت به پول
گفت‌وگو در مورد موقعیت‌های مالی پیش از ازدواج واقعا مهم و حائز اهمیت است، اما برخی افراد این مورد را جدی نگرفته و حتی گفت‌وگویی بین آنها در زمینه مالی پیش از ازدواج  انجام نمی‌شود که یکی از علت‌های دعوا بین زوجین بعد از ازدواج است.
اولویت‌های مالی ناسازگار
از مهم‌ترین مشکلات در زندگی، اولویت‌های مالی است که اگر نظر افراد در مورد این اولویت‌ها سازگار نباشد موجب اختلاف خواهد شد پس باید پیش از ازدواج نظرات خود در مورد خرید منزل، خودرو و دیگر موارد را مطرح کنید.
بدهی‌های افراد  
این مورد نیز در زندگی مشترک اهمیت دارد. اگر فرد بدهی فراوانی داشته باشد باید همواره در رفع این مشکل تلاش کند که بر تامین مالی زندگی مشترک آنها تاثیر خواهد گذاشت.
خیانت مالی
خیانت مالی نیز می‌تواند مانند دیگر موارد بر روی اعتماد افراد نسبت به یکدیگر تاثیر داشته باشد.
افزایش بودجه با ترکیب درآمد مالی
ترکیب درآمد دو نفر موجب افزایش بودجه خانواده شده، اما تصمیمات مختلف برای خرج ایجاد شده و در نتیجه اختلاف سلیقه نیز نمایان خواهد شد. انعطاف‌پذیری و همفکری در مخارج نیز مهم است، اما به دلیل تصور افزایش موجودی بسیاری از این افراد همواره بدهی‌های فراوانی دارند.
عدم توانایی مصالحه در هزینه
سازش، کلید حفظ یک ازدواج سالم و شاد است و رکن اصلی آن انعطاف‌پذیری است.
مسئولیت امور مالی
در بسیاری از موارد زوجین در امور مالی با یکدیگر مشورت کرده و یکی از آنان مسئولیت امور مالی را بر عهده می‌گیرد.
نگرانی از حساب بانکی مشترک
به خاطر داشته باشید در برخی موارد اشتراک حساب بانکی خوب و در برخی موارد خوب نیست .این مورد به شرایط و موقعیت شما بستگی دارد. روش مناسب در این زمینه ایجاد سه حساب بانکی است که شامل حساب بانکی مشترک و حساب‌های فردی است.
هزینه‌های غیرمنتظره
یکی از موارد که موجب اختلاف بین زوجین می‌شود هزینه‌های مالی از پیش تعیین نشده است که شامل هزینه‌های پزشکی، تعمیرات منزل و یا سفر غیرمنتظره است. از دیگر مشکلات، هزینه پرستار، هزینه تحصیل و مشکلاتی از این قبیل است که موجب طلاق شده است.
هزینه‌های هنگفت مجلس عروسی
برخی افراد خواهان مجلس عروسی مجلل هستند، اما این هزینه‌ها در تامین مخارج زندگی آینده آنها تاثیرگذار است. هزینه‌های زیاد از این قبیل موجب کاهش دارایی و در نتیجه عدم تامین منزل و دیگر مخارج زندگی خواهد شد.
عدم مشاوره مالی قبل از ازدواج
افراد باید پیش از ازدواج در موارد مالی با مشاور گفت‌وگو کنند تا بتوانند زندگی بهتری در آینده داشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.